Birger Eriksen-dagen

Jeg er på kok andre gangen.
På grunn av litt logistikk måtte jeg skru av etter 45 minutter kok, ellers hadde siste humling og kjøling sammenfalt med at jeg ikke var på post.
Nå koker det nok en gang og har snaue 2 timer igjen (koker i 3 timer)
Det forklarer manglende rapportering - jeg lurte på om ikke du egentlig var ferdig for lenge siden.
 
Da er Birger satt til gjæring og nå er det opp til agent 007 å fullføre jobben. Jeg sitter igjen med den kjipe delen av jobben, rengjøring av utstyret...


20220409_185543.jpg
 
Brygger ute i et skur hvor jeg kan stenge døren og sette opp gjennomtrekk med to vinduer.
Holder barn ute/borte fra kokende vørter og lar meg koke uten å bry meg om kondens.

Alltid spent på om det havner er nysgjerrig katt eller fugl i gryten...

20220409_192539.jpg
 
Ser ut til at det er lite uhell og tabber i år, litt kjedelig på en måte for oppsummeringen, haha. Men good, noen gamle travere her som har gjort det før og vet hva som må til for en fulltreffer. De første to årene var jo litt komedie-litteratur å lese da de fleste var inne som vernepliktige, mens nå er de på rep :)

Første året mitt så glemte jeg å lukke krana på kokekjelen mens jeg skylte. Kunne skjedd hvilket som helst øl dog, men det var like før jeg gikk på kne på betong-gulvet i kjelleren fordi det som rant ned i sluket var rimelig edle dråper :D
 
Tilbake
Topp