Blæh! Rallar smakte ballar!

Jon Sira skrev:
Polet skal jo være en faghandel. Da bør vi som kunder forvente at de oppbevarer produktene etter alle kunstens reglet. Når ser vi det første kjøleskapet på polet?

Polet på Kavdrat hadde spesial-ølene på svalrom når det ble spesialpol. I 2 uker før "Champagne cowboyene" og fiffen i Oljebyen og Omegn fikk tilbake plassen til mer Champagne.
 
Polet skal jo være en faghandel. Da bør vi som kunder forvente at de oppbevarer produktene etter alle kunstens reglet. Når ser vi det første kjøleskapet på polet?


Polet på Kavdrat hadde spesial-ølene på svalrom når det ble spesialpol. I 2 uker før "Champagne cowboyene" og fiffen i Oljebyen og Omegn fikk tilbake plassen til mer Champagne.

når fiffen fiser da lytter mann.
 
Mats Ø. skrev:
StoreMy skrev:
Tenkte nå egentlig mest på smaksløker og munnkjemi.

Jeg har smakt de før og de er jo yummy! Jeg tror ikke skylda ligger i kjeften min. :p

Jeg tror du har opplevd det samme som jeg nevnte i en annen tråd. Ølen er "skunked"! Dette har skjedd meg litt for ofte i det siste. Og med øl fra mange forskjellige bryggerier. Jeg er overbevist om at det er importør eller butikkene som behandler ølen dårlig.

Når man åpner en Amerikansk Pale Ale som ligger på toppen i rankingen på ratebeer.com og så smaker den rumpesvette og sure gymsokker - så ser man på etiketten og ser f.eks. "cascade", "citra" eller "amarillo" men det er ikke tegn til humle aroma eller smak i ølen... ja da er det noe som lukter promp. Spesiellt når du har handla 3-4 forskjellige ales fra forskjellige bryggerier og alle smaker omtrent helt likt!

Jeg betaler ikke de latterlige prisene man krever i Norge for kvalitets ale som er forderva p.g.a. dårlig håndtering/oppbevaring...  :noway:
 
in.primis.cervisium skrev:
Jeg betaler ikke de latterlige prisene man krever i Norge for kvalitets ale som er forderva p.g.a. dårlig håndtering/oppbevaring...  :noway:

Da må du begynne å drikke kortreist øl. Helst med opprinnelse innenfor husets fire vegger :biersmile:
 
Bjarte H skrev:
in.primis.cervisium skrev:
Jeg betaler ikke de latterlige prisene man krever i Norge for kvalitets ale som er forderva p.g.a. dårlig håndtering/oppbevaring...  :noway:

Da må du begynne å drikke kortreist øl. Helst med opprinnelse innenfor husets fire vegger :biersmile:

Jepp... :beershove: Det er det som er resultatet. Blir litt for dyrt å kjøpe flasker til mellom 50 og 100 kroner flaska bare for å helle de ut i vasken. Lurer alikevel hva det er som gjør ølen så dårlig. Humlesmaken forsvinner helt og det eneste som er igjen er en veldig markant gress/jord lignende lukt... Vanskelig å beskrive, men har du smakt en så kjenner du den igjen på lukta i det du åpner flaska. Og uansett om det er en IPA, en pale ale eller en blonde ale så smaker de alle likt. Alle har den forferdelige smaken som overdøver alt annet.

Smakte det senest i en Red Hook IPA på mathallen i Oslo. Det er irriterende når du finner en øl du har har hørt mye om og lenge hatt lyst til å smake på, og når du endelig får henda på den så blir du snytt for smaksopplevelsen...
 
Litt på sida: No som spesialøla er begynt som smått å sige inn på taxfreebutikkane på flyplassane i Norge, skal vi klage til Avinor eller bryggeriet om vi får dårlig øl? Ser at dei behandlar ølet like dårleg der som på polet, og Avinor har vel ikkje noko kundemottak ein kan møte opp på? Iallfall ikkje eit eige mottak med eksperar på øl, vin og  brennevin?
Skal vi ta med oss ølet tilbake til butikken byr det på utfordringar...

Korleis er det å kontakte bryggeriet direkte med slikt når det som oftast er distribusjonen sin feil al ølet er under par?
 
protto skrev:
Litt på sida: No som spesialøla er begynt som smått å sige inn på taxfreebutikkane på flyplassane i Norge, skal vi klage til Avinor eller bryggeriet om vi får dårlig øl? Ser at dei behandlar ølet like dårleg der som på polet, og Avinor har vel ikkje noko kundemottak ein kan møte opp på? Iallfall ikkje eit eige mottak med eksperar på øl, vin og  brennevin?
Skal vi ta med oss ølet tilbake til butikken byr det på utfordringar...

Korleis er det å kontakte bryggeriet direkte med slikt når det som oftast er distribusjonen sin feil al ølet er under par?

Avinor har i alle fall ikke noe med dette å gjøre.
 
StoreMy skrev:
protto skrev:
Litt på sida: No som spesialøla er begynt som smått å sige inn på taxfreebutikkane på flyplassane i Norge, skal vi klage til Avinor eller bryggeriet om vi får dårlig øl? Ser at dei behandlar ølet like dårleg der som på polet, og Avinor har vel ikkje noko kundemottak ein kan møte opp på? Iallfall ikkje eit eige mottak med eksperar på øl, vin og  brennevin?
Skal vi ta med oss ølet tilbake til butikken byr det på utfordringar...

Korleis er det å kontakte bryggeriet direkte med slikt når det som oftast er distribusjonen sin feil al ølet er under par?

Avinor har i alle fall ikke noe med dette å gjøre.

Er det ikkje dei som driftar taxfreeshopen? Har eg teke så feil altså?
 
Mats Ø. skrev:
Smakte en Rallar i går når jeg var på besøk hos mutter og fatter. Den smakte riktig så godt. :D

Jeg hadde nok uflaks med de to andre.

Har kjøpt rimelig mange av disse, og har aldri opplevd at det ikke har innfridd forventningene om en god opplevelse. Bør jo være mulig å gi Ægir tilbakemelding hvis det er en batch som ikke er bra?
 
Jeg opplevde noe trist med Nøgne Ø sin Brown Ale for ett års tid siden, da jeg spurte her på forumet om deres opplevelser rundt dette
snuste en av deres gode menn her på forumet ut mitt innlegg. Med dette fikk jeg tilbud om en ny flaske i posten, og jeg fikk hele to!
en Brown ale og en imperial brown ale, og jeg sier meg hakeslepps imponert over Nøgne Ø over den handlingen altså.

Den jeg fikk var nemlig overkarbonert til gangs, ikke mye kom ned i glass, det som kom, kom med absolutt all gjærfall og.
smakte merkelig øl-farris rett og slett. flasken hadde stått i fred i en god stund i en kald-bod på ca 4-5 grader på vinterstid som det var.

Det kaller jeg å ta vare på sine kunder altså. stor tommel opp for Nøgne! :)
 
Tilbake
Topp