Bore Ø40mm i tynnplate (Stavanger-regionen)

Er det noen i Stavanger-regionen som har mulighet til å bore et 40mm hull i en rustfri stålplate? Eller enda mere presist: En gryte?

Jeg innser at jeg enda ikke har utstyr nok til dette i garasjen enda. Etter måneder med autosøk på finn.no om diverse helt nødvendig utstyr som metalldreiebenk, metallfres, søyleboremaskin, plateknekke og platesaks så mangler dette utstyret enda! Dette er krise! Må jeg virkelig bare kjøpe inn alt dette inn fabrikknytt?  :bank2:

Neida, en 40mm hullsag for montering på drill, av hardmetalltypen, gjør susen. Var selv fryktelig tvilende til dette, men det går lett som en plett! :)

Dag skrev:
Neida, en 40mm hullsag for montering på drill, av hardmetalltypen, gjør susen. Var selv fryktelig tvilende til dette, men det går lett som en plett! :)

Takk for tips! Jeg har vært inne på tanken, men jeg har hatt en idè om at momentet blir altfor voldsomt. Da blir det et besøk innom Jula i ettermiddag.

Dag skrev:

Litt mindre nervepirrende å bruke en slik :)
86-095_s.jpg

+1 at sånne hulltakere fungerer utmerket

40 mm virker ganske stor. hva er det du ønsker å montere på kjelen gjennom et såpass stort hull?

Takk for tips!

Jeg rakk ikke innom Jula så da har jeg flere opsjoner å velge imellom. Trinnbor helt opp til 40mm! Litt skeptisk... Men tar en det rolig burde det fungere.

EDIT: I linken står det "Spesiallaget for elektroinstallatører". Hvorfor må elektroinstallatører ha spesiallaget verktøy i forhold til andre?

Tilbake
Topp