Hei!
Jeg forsøkte flere ting. Aller først, temperaturøkning og svinging på kar, uten effekt. Målte omsider OG for å få bekreftet at Tilt ikke hadde stoppet opp, det hadde den ikke. Dernest hadde jeg oppi en ny pose s-04, som jeg forsiktig rørte inn. Når heller ikke det så ut til å ha noen effekt, gikk jeg langt mer uvørent til verks og gravde så forsiktig som jeg kunne opp fra bunnen for å se om jeg kunne vekke noe til liv.
Da det fortsatt var null respons gikk jeg for det jeg kanskje burde gjørt før graving; jeg tilsatte seks dråper Amigase for å se om den ville re-aktivere gjæringen. Det gjorde den! Siden fredag har den gått fra 1.022 til 1.014. Nå begynner jeg å bli litt bekymret for når den skal stoppe!
Alt i alt. Jeg har gjort så mye tiltak med denne, og forstyrret så mye underveis med svinging, røring, tilsetting, svinging, graving, svinging, tilsetting, svinging etc. at jeg ikke blir helt overrasket om dette på ingen måte blir en fest av en øl, men det skal i det minste ikke stå på FGen!
PS! En juleøl som stoppet opp langt før tiden senere, og jeg mistenker at temperaturmåleren på vår Grainfather viser for lav temp/at det er en god del høyere temp i toppen enn i bunnen under mesk/sirkulasjon, så det neste blir å følge med på det som en hauk.
Atle