Breewsheet

Jeg har endel håndskrevne breewsheets, og kunne godt tenke meg å få litt system på de. Er det noen som har et godt opsett i Word eller Exel som de kan dele med meg?
 
Jeg har lagd en bryggelogg som fungerer for meg. Denne er tilpasset Speidel, men kan endres til oppsettet ditt.
Gule felt må fylles ut. Hvite fylles ut etterhvert. Grå skal ikke fylles ut.
Det henger igjen noe tekst som et eksempel.
Som sagt hjemlagd, men kan det gi noen idéer så versågod.
 

Vedlegg

  • Eksempel på bryggelogg fra BNB.xlsx
    24,8 KB · Sett: 753
Hei,
her er min variant. Er egentlig laget i Open Office, og lagret i Word-format, men når jeg åpnet den i Word på annen maskin, sklei tabellen ut, så jeg legger ved både som .doc og .pdf.
 

Vedlegg

  • Bryggeskjema - Bekksvingen.doc
    57,5 KB · Sett: 478
  • Bryggeskjema - Bekksvingen.pdf
    54,5 KB · Sett: 521
Jeg "bumper" den tråden her jeg...

Søkte etter informasjon/forslag til dagbøker/journaler for selve ølvbryggingsprossessen, og fant denne tråden her.

Per-Arne sin variant fikk jeg åpnet greit på min PC, men de to andre som hadde vært så hyggelige å legge ut sine varianter, ble det krøll med i word/pdf/excel. Antar at det er pga at dette var eldre lagrede versjoner. Hadde vært meget takknemlige om det var noen som kunne lagt opp sin egen dagbok for innføring og oppfølging av brygget? Trenger gode innspill for hvordan vi skal dokumentere våre kommende ølbrygginger!

Mange takk!

Nybryggerhilsen
Lars
 
Denne benyttet vi ganske lenge. Gikk dog etter hvert over til å notere alt i BeerSmith da vi begynte å bruke dette.
 

Vedlegg

  • Bryggelogg.xlsx
    41,5 KB · Sett: 363
glennrlie skrev:
Denne benyttet vi ganske lenge. Gikk dog etter hvert over til å notere alt i Beersmith da vi begynte å bruke dette.

Takk for den! Ikke kjøpt eller prøvd BeerSmith enda, men får vel gjøre det etterhvert også.
 
Det er vel 2-3 ukers gratis fullversjon prøvetid på Beersmith, så er jo bare å teste i vei for å se om det er noe for deg/dere :)
 
Larsa skrev:
Per-Arne sin variant fikk jeg åpnet greit på min PC, men de to andre som hadde vært så hyggelige å legge ut sine varianter, ble det krøll med i word/pdf/excel. Antar at det er pga at dette var eldre lagrede versjoner. Hadde vært meget takknemlige om det var noen som kunne lagt opp sin egen dagbok for innføring og oppfølging av brygget? Trenger gode innspill for hvordan vi skal dokumentere våre kommende ølbrygginger!

Jeg synes det beste er papirnotater på bryggedagen, som føres inn i passende programvare på kvelden.

Mitt forslag til bryggeskjema: http://www.bryggebok.no/om/nedlastinger
 
Brewers friend har noen man kan ta utgangspunkt i. Der har de check-list som er nyttig også. Fort gjort å bruke de feltene man trenger og hoppe over de man ikke trenger
 
Tilbake
Topp