brew bucket VS Chronical

Jeg har brew bucket og er godt fornøyd med den. Kan også stables hvis man har flere. Man har som du sier flere muligheter med konene, men BB er en vesentlig oppgradering fra europris spannene.

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
Har ikke Beer bucket også konisk bunn da? Ser iallfall slik ut på bildet utvendig.. Er det muligheter for å borte hull i bunnen selv og montere på en ekstra krane?
 
Jeg har lyst til å gå vekk fra plastikkspannene og over til noe mer holdbart. Hos bryggselv.no selger de SS sine Brew buckets og chronical fermenters. Hva er egentlig forskjellen på de? er det bare krana i bunn som er forskjellen? Slik jeg ser det er brew bucket en ren erstatning for plastkarene, imens de koniske gir meg mulighet til å dumpe ut ifra bunn.

http://www.bryggselv.no/products/brew-bucket-fermenter-26-liter2
http://www.bryggselv.no/products/brew-bucket-fermenter-26-liter

Er det noen som har erfaringer med disse? Blingmann har jo også sine koniske, er de bedre? Kom gjerne med noen anbefalinger eller tips :)
Hva ble konklusjonen? Sitter nå i 2017 og vurderer akkurat det samme. Selv føler jeg at Beer bucket er for dyr i forhold til hva man får, men patentmessig er den veldig nærme det jeg kunne tenke meg..

Har vurdert PET sine gjæringskar (de med gjennomsiktig plastikk og liten åpning) i det siste som et alternativ for disse rustfrie kara.
 
Hva ble konklusjonen? Sitter nå i 2017 og vurderer akkurat det samme. Selv føler jeg at Beer bucket er for dyr i forhold til hva man får, men patentmessig er den veldig nærme det jeg kunne tenke meg..

Har vurdert PET sine gjæringskar (de med gjennomsiktig plastikk og liten åpning) i det siste som et alternativ for disse rustfrie kara.

Pga langtidslagring?
 
Kan du fortelle litt om det nye forholdet du fikk til gjær ved konisk kar? Opplever du mindre usmaker? Sitter selv og vurderer å gå bort fra plastbøtter og ikke minst flat bunn..

Ikke mindre usmaker, men kjekt å gjenbruke gjær. Se om den er "frisk". Vaske gjæren. Dumpe trub. Dumpe gjær før tørrhumling osv.
 
Ikke mindre usmaker, men kjekt å gjenbruke gjær. Se om den er "frisk". Vaske gjæren. Dumpe trub. Dumpe gjær før tørrhumling osv.
Ser den. Hadde Beer Bucket hatt en krane i bunnen og kanskje litt mer konisk utforming hadde den levd opp til prisen, og samtidig dekket mitt behov. Selv er jeg ikke der enda at jeg kunne tenke meg å høste gjær og bruke den flere ganger. Tror ikke jeg kommer dit heller i fremtiden.
 
Sist redigert:
Jeg har SS Chronical 26,5L og jeg liker den når det kommer til at man kan dumpe gjær når man vil og at det er mye tilleggutstyr å finne.Det jeg ikke liker med den er at den er vekt mye(ca7,5kg)og at jeg må løfte den opp på et bord når jeg tappe på fat,men det kommer jeg ikke til å må gjøre når e har fått det mulig å bruke co2 til å presse øl over til fat.Et tips til de som tenker å gå for den er å ha noe mykt runt handtakk da de er tynn og ikke god når det kommer til å løfte den opp med.Det er nokk høyde til å tappe på flasker vis du sitter på gulvet eller en lav stol.Den er nesten 1 metter så vis den skal inn i ett gjærskapp så er det de litt store som passer.Og når det kommer til pris er den ok etter det du får.
 
Tilbake
Topp