Brewtools bryggemaskin

@Brewtools om dere hadde hatt en "Brew day" video på en maskin, så tippes det herfra at det ikke bare er jeg som er interessert i å se en noe mer utfyllende snutt enn den på 1 minutt og 33 sekunder. Angående temperatursensor på motstrømskjøler sitt utløp, hvilken pris snakker vi om her, siden den er ekstrautstyr og ikke inkludert i launch edition?
 
Sist redigert:
Vi er klar over at mange ønsker å se mer. Vi jobber utrolig mye med å få alt på plass for levering nå, men håper å få laget noe mer i April/Mai når vi har fått flydd inn de første produksjonsmodellene.

Temperatursensor og 34mm tri-clamp/hosebarb sensoradapter vil trolig koste rundt tusenlappen.
Dette blir tilgjengelig samtidig som Launch Edition leveres.
 
Vi er klar over at mange ønsker å se mer. Vi jobber utrolig mye med å få alt på plass for levering nå, men håper å få laget noe mer i April/Mai når vi har fått flydd inn de første produksjonsmodellene.

Temperatursensor og 34mm tri-clamp/hosebarb sensoradapter vil trolig koste rundt tusenlappen.
Dette blir tilgjengelig samtidig som Launch Edition leveres.

Vil sensor 3 ha tri-clamp på begge sider?
 
Vil sensor 3 ha tri-clamp på begge sider?

Den vil ha samme del som på andre siden. altså tri-clamp til hose-barb for 16mm slange. Vi kan gjerne produsere en holder med tri-clamp i begge ender på sikt dersom det er ønske om det. Er allerede 14 tri-clamps på Launch Edition :)
 
Hehe, det er klart vi ønsker å ut av Norge på sikt. Nå satser vi først i Norge og resten av skandinavia så får vi se hva fremtiden bringer. Det koster mye penger å vokse fort, og det er først å fremst det å lage produkter som kundene våre elsker som er vårt fokus.
 
Selges nå også via Bryggselv. Har egentlig ikke lyst på en bryggemaskin, da jeg liker oppsettet mitt. Og var ikke fornøyd med å brygge på Speidelen jeg en gang eide på grunn av de begrensningene som ligger i maltrør etc. Men jeg kjenner jeg gleder meg, og er kean på å se denne doningen her, både å ta og føle på maskinen.
 
Sist redigert:
Denne frister veldig mye.. Avventer og hører erfaringer og effektivitet. Første generasjon har jo ofte barnesykdommer og.
 
Denne frister veldig mye.. Avventer og hører erfaringer og effektivitet. Første generasjon har jo ofte barnesykdommer og.
Tror ikke det er så mye barnesykdommer på denne. Gjennomtestet produkt som nå CraftCo/Bryggselv har gått god for å selge i sine butikker.
 
Tror ikke det er så mye barnesykdommer på denne. Gjennomtestet produkt som nå CraftCo/Bryggselv har gått god for å selge i sine butikker.

Hehe, de startet jo også å selge Brewie med brask og bram og den er det jo bare feil med. Uten sammenligning mot brewtools forøvrig.
 
Er det bare jeg som synes det er liten maltkapsitet på 40 literen?
Nei. Synes selv også den er veldig liten. Til 35L liter vørter, 8kg malt, hva blir det, OG oppunder 60 eller noe med ca 80% effektivitet? Og til 25L batcher er det også i underkant synes jeg, ifht hva jeg selv ville bygget forsåvidt. Slike auto-greier er jo ikke akkurat laget for høy OG.

Stor kokekapasitet ifht 25L batcher da, så skal man opp på høy OG må man bare bruke mer vann og koke tilsvarende lenge, sånn sett er jo det prima. Men tanken er kanskje i hovedsak 25L? Uansett så er det lite med ca 8kg "+" til 25L.
 
Sist redigert:
Jeg har bestilt en B40 og for min brygging er maks *8kg ideelt. Målene på maskinen passer også fint til «bryggekroken» min. En måtte vel øke målene på maskinen for å kunne gå vesentlig over 8 kg eller mener dere at det er dårlig utnyttelse med eksisterende mål med «bare» 8kg.

Hos Bryggselv har de en del allgrain bryggesett som har 25 L som utgangspunkt. Så vidt jeg kan se er det bare ett av disse settene som går over 8kg. Det er «Knuseren»; den har litt over 11kg og OG på 105 og det må vel regnes som ganske ekstremt. Jeg har i alle fall ikke vært i nærheten av slike tall og kommer neppe til å forsøke meg på det heller.
 
Tilbake
Topp