Brewtools bryggemaskin

Hva tenker dere om rørdiameter på avtrekkshatt? 125mm er vel vanlig i Norge? Det er vel sånn at de fleste teiper fast røret eller bruker en klemme?
Speidel bruker 100mm så vidt jeg husker. I hvert fall ikke 125! Flexirøra du får kjøpt i butikken er 100mm.
(Med forbehold om at jeg husker feil)
Jeg bruker ikke tape/klemme. Hvis du retter ut alle trekkspillbøyene i enden, så passer det akkurat for å tre over tuten. Jeg har gaffatapet en bit liggeunderlag rundt enden for å ta i når du skal løfte opp for tilsetting av humle.
 
Jeg håper på 100mm, det Speidel har og jeg har på ventilasjonsrørene nå. Men det finnes overganger. Bruker klemme.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Dere som har speidel sin, hva er nøyaktig utvendig diameter på tuppen? Dere skal få det som dere vil :)
Den er 100 utvendig
7fc23791874a44970ce19af4b4a56e7a.jpg


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 
Stemmer heller for 125mm så kan de som har 100mm slange bruke overgang. Lettere å gå ned i størrelse enn opp fra 100 til 125.
 
Ser de har solgt alle launch modellene nå, og at det er en del speidel bryggere som bytter til B40 eller B80.
Er det mange på dette forumet som har handlet?
 
Jeg har brygget med BIAB, og har bestilt B40, har tro på denne maskinen. Men det er jo ingen som har prøvd den ennå, så får håpe den svarer til forventningene
 
Jeg gleder meg til å lese erfaringer med denne når de tikker inn. Virker som den mest kompromissløse maskinen i samme pris-segment som Speidel.
 
Fra Speidel 50 til b80, men kansellerte. Holder meg til Speidel50.

Hva er grunnen til at du kansellerte b80 ? Har sittet på gjerdet og er egentlig ganske fornøyd med min speidel 50 men kunne tenkt meg mer kapasitet. Men om b80 får nok kapasitet er jeg usikker på.
 
Blir spennende å se hvilken effektivitet Brewtools klarer å levere med sin maskin. Launch edition av B80pro er kr. 6500,- rimeligere enn Speidel 50 plus, og da i tillegg kommer det som følger med i tilbudet (verdt kr. 5500,- i følge Brewtools). Jeg liker den kompromissløse tankegangen, og at det ser ut til at en bryggemaskin kanskje kan fylle et tomrom i markedet mellom proft 3-kjelers oppsett og de billigere maskinene. 6kW effekt er jo helt supert. Også tilbehøret som Brewtools har planlagt, og at de i tillegg spør oss kundene hva vi ønsker, ser jeg jo også som positivt. Ferdigtestede produkter fra en proff leverandør liker jeg bedre enn hjemmemekka McGyver opplegg. Der er dog et par ting jeg er spent på; programvaren og muligheter, og hvor stabilt dette vil fungere med integrasjon mot BYOD. Speidel er jo selvfølgelig målestokken for oss hjemmebryggere. Det er 3-4 måneder igjen til de første enhetene blir sendt ut. Det blir en tålmodighetsprøve. :)
 
Blir spennende å se hvilken effektivitet Brewtools klarer å levere med sin maskin. Launch edition av B80pro er kr. 6500,- rimeligere enn Speidel 50 plus, og da i tillegg kommer det som følger med i tilbudet (verdt kr. 5500,- i følge Brewtools). Jeg liker den kompromissløse tankegangen, og at det ser ut til at en bryggemaskin kanskje kan fylle et tomrom i markedet mellom proft 3-kjelers oppsett og de billigere maskinene. 6kW effekt er jo helt supert. Også tilbehøret som Brewtools har planlagt, og at de i tillegg spør oss kundene hva vi ønsker, ser jeg jo også som positivt. Ferdigtestede produkter fra en proff leverandør liker jeg bedre enn hjemmemekka McGyver opplegg. Der er dog et par ting jeg er spent på; programvaren og muligheter, og hvor stabilt dette vil fungere med integrasjon mot BYOD. Speidel er jo selvfølgelig målestokken for oss hjemmebryggere. Det er 3-4 måneder igjen til de første enhetene blir sendt ut. Det blir en tålmodighetsprøve. :)
En forferdelig tålmodighets prøve. Vi burde få daglige oppdateringer
 
Tilbake
Topp