Brewtools bryggemaskin

Ang. kjøling... Kan man kjøre f.eks. kjøre whirlpool gjennom platekjøler ved hjelp av pumpa før man kjører vørter over i fermenteringstank/kar?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
Det kan man selvfølgelig, men det er sannsynlig at en platekjøler vil bremse flow så mye at whirlpool blir veldig begrenset. Designet på vår kjøler er optimalisert for minst mulig trykkfall under kjøling for best mulig whirlpool. Har ikke testet platekjøler.
 
Det kan man selvfølgelig, men det er sannsynlig at en platekjøler vil bremse flow så mye at whirlpool blir veldig begrenset. Designet på vår kjøler er optimalisert for minst mulig trykkfall under kjøling for best mulig whirlpool. Har ikke testet platekjøler.
Ja, jo, og så vil dere selvfølgelig selge mest mulig av deres eget "ekstrautstyr" også [emoji6] Tester med platekjøler når jeg får min maskin ila. januar (forhåpentligvis) og oppdaterer [emoji1303]

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
Hvis jeg går for 2-ventils-oppsett, motstrømskjøler og gardena-tilkobling... blir dette handlelisten? :)

motstrømskjøler
dip tube
ventil
6 nippel 19mm
2 nippel gardena
6 klemmer
pakninger
 
Jepp. Det kommer. Om noen har laget noen bra er det bare å sende til oss så skal vi få det ut :)
Har drodla litt med Speidel 50 som mal. Kom med tilbakemeldinger [emoji1303][emoji482]
726bd7801a772f050b5991788aa0cb60.jpg


Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
En litt annen ting. Hvorfor blir det ikke opprettet egen gruppe for Brewtools på lik linje med andre bryggmaskiner. Dette systemet er kommet for å bli tenker jeg.
 
Ser bra ut den profilen. Den som ligger i brewfather fungerer iallefall veldig bra. Gjør gjerne en test og del gjerne også i Facebook -gruppen "vi som brygger med brewtools" så flere kan teste før vi evt sender til utvikleren av beersmith.

Dere og de i gruppen har nok mye bedre kompetanse enn oss på detaljer og målinger under brygging :)
 
Nokon som har oppskrifter/meskeskjema som fulgte med ølsetta som fulgte med frå Bryggselv? Utepils og Ink and Dagger...

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
Tilbake
Topp