Det finnes kanskje tråder om dette, men jeg fant de ikke.
(Er den i feil underforum? Pratetråd? If so --> I'm sorry!)
Tenkte kanskje å ha en tråd for hva folk bruker restene etter brygging til.
Ser det er flere smarte tips der ute, og jeg er ute etter flere.
Meg selv? Eg pleier å lage noe brett med knekkebrød tilsatt div frø og krydder. Fritt etter Ølkokkens knekkebrød.
Så prøvde eg å lage en versjon av Ølsnack, slike som selger hos Brewshop. Det må faktisk være århundrets forretningside eller fortjeneste, 100g mask til 45kr! Min variant er basert på knekkebrødene, men med mye mer salt. Noen med chili/chipotle, noen med knuste peanøtter, noen med honning.
Disse er blitt populære på fest
Uansett så sitter eg alltid igjen med mye mask. Har av og til gitt det til ei bondejente som forer sauene med det. Visstnok populært.
Prøver ut mask som er tørket i ovnen som fuglemat. Evaluerer kontinuerlig.
Eg så også en fyr på facebook som kastet gjærsedimentet i gjærbøtta utover gressplenen for å få den til å vokse godt. Eg har gjort det noen ganger i høst og tror det har hatt noe effekt.
Det var forøvrig mitt favorittips.
Hva mer er det der ute?
(Er den i feil underforum? Pratetråd? If so --> I'm sorry!)
Tenkte kanskje å ha en tråd for hva folk bruker restene etter brygging til.
Ser det er flere smarte tips der ute, og jeg er ute etter flere.
Meg selv? Eg pleier å lage noe brett med knekkebrød tilsatt div frø og krydder. Fritt etter Ølkokkens knekkebrød.
Så prøvde eg å lage en versjon av Ølsnack, slike som selger hos Brewshop. Det må faktisk være århundrets forretningside eller fortjeneste, 100g mask til 45kr! Min variant er basert på knekkebrødene, men med mye mer salt. Noen med chili/chipotle, noen med knuste peanøtter, noen med honning.
Disse er blitt populære på fest
Uansett så sitter eg alltid igjen med mye mask. Har av og til gitt det til ei bondejente som forer sauene med det. Visstnok populært.
Prøver ut mask som er tørket i ovnen som fuglemat. Evaluerer kontinuerlig.
Eg så også en fyr på facebook som kastet gjærsedimentet i gjærbøtta utover gressplenen for å få den til å vokse godt. Eg har gjort det noen ganger i høst og tror det har hatt noe effekt.
Det var forøvrig mitt favorittips.
Hva mer er det der ute?
Sist redigert: