Brukbar CO2-flaske? Hvilken kobling er dette?

Hei, forresten! Mitt første innlegg her. Jeg er novise i faget og lurer på følgende. Har en 0.8 kg CO2-flaske fra AGA som jeg ønsker å bruke. Det er ingen skrugjenger på toppen av flaska, men noe som ser ut som en slags hunkjønn hurtigkobling på den ene siden. Noen som vet hva slags regulator, evt med overgang som kan passe til denne?

FullSizeRender (1).jpg FullSizeRender (2).jpg FullSizeRender (3).jpg
 
Prøv heller å få byttet ut krana. Da passer alle regulatorer. Det du har er klokobling samme som på 200 bar dykkeflasker.
 
koblingen kalles også yoke. Har en sånn selv men sliter den dagen den er tom. Litt synd siden jeg har en regulator som er laget av det firmaet i Danmark som jeg jobber med. Laget i et "lite" antall
. Har litt lyst til å få laget en overgang til en standard flaske eller sodastreamflaske.​
 
Takk, men jeg er fremdeles ikke helt i mål med forståelsen her. Bytte ut hvilken kran, mener du? Jeg har kun denne flasken (medisinsk CO2). Har ingen kran foreløpig, men lurer på hvilken type regulator som vil passe her, slik at jeg får brukt gassen.

Yoke, sier du? Ok, jeg får se om jeg finner en regulator av tilsvarende navn/type..
 
Eller for å spørre annerledes: Er det verdt bryet å lete etter yoke-til-vanlig-regulator-adapter, eller bør jeg like gjerne kjøpe standard CO2-flaske med rattventil og gjenger som passer vanlige regulatorer?
 
Okei, bytte kran, altså. Men hva mener dere egentlig med det? Denne firkanta klossen på toppen av flaska? Er det den dere kaller kranen? Og bytte den ut med hva?
 
Det enkleste er å kjøpe en komplett flaske bygd om for dette bruket.
Jeg har lett etter en del slike overganger men det er sannelig ikke lett å finne det som er riktig. Jeg kjører min flaske til den er tom.(Også ment til medisisnk bruk, Radiometer blodgasser) Etter det får jeg se om jeg får noen til å lage en overgang så jeg får brukt regulatoren min på andre flasker. Litt nostalgi inne i bildet her også.
 
Ha det er jo bare moro. Dette er en sånn regulator som jeg har. Den er laget av Radiometer og laget for blodgassinstrumentene deres. ABL 3 og 300 serien. Det er ikke mange igjen av disse i felten skal jeg si deg. Fan du virkelig flasker med gass?? Har du bilde av de også? Jeg har et par av de gamle halvlitersflaskene igjen men den ene er tom dessverre og så gammel at den må trykktestes om den skal fylles igjen.
Må nesten spørre hvilket sykehus du jobber på?
 
05868-image002.jpg


Her ser du instrumentet og flaske med regulator montert på. Dette er historie....
Forøvrig så fant jeg deg i kundekartoteket vårt så da vet jeg hvilket sykehus du jobber.
Moro, verden er ikke stor...
 
20141031_135914.jpeg
Her har du 3stk flasker. 2 som er tilsynelatende fulle og en som er litt igjen på. datert August 1980. hvilken avdeling jobber du på ? hadde du vært i nærheten skulle du ha fått de med deg (om du tørte). hvilken avd. jobber du på ?
 
Ja det er jeg som har service på disse instrumentene eller det vil si at de nye har jeg service på. Jobbet såvidt litt med de gamle der også men nå er det ingen igjen i bruk.

Om du er villig til å hive en i posten så kan jeg betale porto. Har sendt sånne som norgespakke før uten problemer.
 
Tilbake
Topp