CO2 kobling

Har fått tak i et par engangs CO2 flasker som jeg tenkte jeg skulle bruke som supplement til den større flaska hjemme. (Har stadig noia for at den skal gå tom på midt under tapping til fat) :p
På disse er det en kobling som ser ut som kan være 10mm gjenger, med ventilpinne.

Er det noen som vet hvor det kan være mulig å få tak i en overgang fra dette til noe som kan skrus på en standard C02 regulator?
 

Vedlegg

  • DSC_5437.JPG
    DSC_5437.JPG
    63,9 KB · Sett: 88
  • DSC_5439.JPG
    DSC_5439.JPG
    64,8 KB · Sett: 81
  • DSC_5440.JPG
    DSC_5440.JPG
    82,4 KB · Sett: 86
Kan se ut som at det ligner på oxyturboflaskene med bl.a oksygen og acetylen som Jula selger.
Så en løs regulator i hylla der nettopp, med svart reguleringshjul i motsetning til oksygen som er blå, ellers lik i utseende. Den var beregnet for CO2 og Argon. Vil tro at den passer!
 
Jeg har en regulator til slike flasker liggende. Dem ble kjøpt på thorshov bilrekvisitta for mange på siden.
Nå tenker jeg på å begynne med fat og sjekker mulighetene for CO2.

Du har disse engangsflaskene som er en mulighet, men ser at mange bruker sodastramflaskene. Det ser faktisk ut som disse er billigere å bruke enn engangsflaskene som du viser til.
Sodastream får man også adapter til dom passer standard regulatorer.
Jeg har ikke noen standard regulator fra før og synes derfor at engangsflaskene virker som en grei løsning.
 
Tilbake
Topp