Jeg brygget i min 40> m2-leilighet i Bergen. Gikk fint det. Primærgjæring i bod og sekundær en eller annen plass i leiligheten. Optimalt - nei. Ble det godt øl - ja. Lite lukt også. Brygget på bord ved siden av komfyren og brukte gulvvifte og ventilator for å bli kvitt damp.
Jeg brygget i min 40> m2-leilighet i Bergen. Gikk fint det. Primærgjæring i bod og sekundær en eller annen plass i leiligheten. Optimalt - nei. Ble det godt øl - ja. Lite lukt også. Brygget på bord ved siden av komfyren og brukte gulvvifte og ventilator for å bli kvitt damp.
Lukta er den største utfordringen (om du som meg har eller har bygget ett gjæringsskap). Min samboer skygger alltid banen når jeg holder på, men klager aldri dagen etter..., ergo, er ikke lenger lukta migrenefremkallende dagen etter
Er vel bare Gahr jeg kan huske, som ett sted har skrevet noe om at hans bedre halvdel liker lukta av kokende vørter.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.