Bryggekonkurranse - Vinterblot 2024

Tviler på at min kommer fram i tide. Levert på posten fredag. Foreløpig null sporing. Nytter ikke å klage på noen, det er jeg selv som sender i siste liten.
 
Tviler på at min kommer fram i tide. Levert på posten fredag. Foreløpig null sporing. Nytter ikke å klage på noen, det er jeg selv som sender i siste liten.
Er det Posten/Bring eller Postnord du har brukt?
Eg sjekka med Kjell Magne som skal motta postsendt øl ang mogelegheiter
 
Er det Posten/Bring eller Postnord du har brukt?
Eg sjekka med Kjell Magne som skal motta postsendt øl ang mogelegheiter
Posten. Dere dømmer utfra plan, kommer den fram i tide, fint for meg. Er det for sent. Da får Kjell Magne 2 øl :p . Er ikke verre enn det :beercheers:
 
Postens sendefrist, som i at "pakken blir ikke sendt videre i dag"

Det heter vel forresten innleveringsfrist....
Haha, jeg tenkte på om det var satt en sendefrist i konkurransen.

Jeg brukte for øvrig den billigste Norgespakken. Den må alltid innom Lørenskog hvor første spor viser. Det har ikke skjedd enda, det pleier å komme neste virkedag. Er vel stuck på Haukeli eller noe sånt.
 
Jeg brukte for øvrig den billigste Norgespakken. Den må alltid innom Lørenskog hvor første spor viser. Det har ikke skjedd enda, det pleier å komme neste virkedag. Er vel stuck på Haukeli eller noe sånt.
Ikke så veldig overraskende melder Bring om forsinkelser:
Driftsmeldinger fra Bring - bring.no

Snøvær og vind på Sør- og Østlandet vil medføre forsinkelser av brev, pakker og gods, til store deler av landet. Det er også varslet store nedbørsmengder torsdag og fredag på Vestlandet
 
Ikke så veldig overraskende melder Bring om forsinkelser:
Driftsmeldinger fra Bring - bring.no

Snøvær og vind på Sør- og Østlandet vil medføre forsinkelser av brev, pakker og gods, til store deler av landet. Det er også varslet store nedbørsmengder torsdag og fredag på Vestlandet
Det er nok grunnen. Leverte før innsendingsfristen 12. januar, normalt hadde vi sett bevegelse på sporing 15. januar. Dette var vel før været ble virkelig ille. Men det er vinter og sånn kan skje. Er bare en konkurranse. Får håpe Kjell Magne liker Brown ale ;). Mener selv jeg har sendt inn et meget godt øl.
 
Sist redigert:
Min har ligget et helt døgn på Extra Osøyro ;) , og frykten begynner å melde seg for at mottaker ikke har fått henteinformasjon :oops:
 
Takk for et flott arrangement i går! Er det noen som har noen oversikts- eller stemningsbilder og et par linjer om arrangementet vi kan publisere på nettsiden og/eller Facebook-sidene våre?
 
Sist redigert:
Hiv dere rundt og brygg brown ale, folkens:). Det er flott med konkurranser som setter fokus på ett øl.

Det betyr sjølsagt ikke at jeg skulle ønske at alle konkurranser var av det slaget. Det hadde blitt helt feil. Men jeg liker denne Hordaland-tradisjonen - for det er vel nærmest en tradisjon?
Det er fleire fordelelar når ein held seg til ein øltype.
Hadde her f.eks vært åpent for alle mørke ales trur eg dei bidraga med meir smak og alkohol utmerka seg.
 
Bommet fælt denne gangen og fikk dårlig score. Satt og analyserte litt i går og sammenlignet med kommersielt eksempel. Klønet skikkelig i Brewfather og greide å miste den opprinnelige oppskriften - men gjorde en liten rekonstruksjon som jeg mener er ganske nærme. Det jeg kjenner er at jeg får en del mer røstet smak enn ønskelig, enda jeg brukte ganske små mengder røstet malt, så klør meg litt i hodet. Vil selv små mengder malt med høy EBC gi såpass utslag i smak? Eller har det vært noen issues med gjæring i tillegg? Brukte Lallemand Nottingham utgått tørrgjær som var lagret i fryser og uåpnet så "overpitchet" som følge av det, men forløpet var som forventet - og hadde maks 20 C og OK temp-kontroll.

1706778434602.png

Enig med dommerene at aromaen var veldig problematisk, men smaken var ikke ille - og jeg kan godt drikke dette - men ble likevel ikke som forventet.
 
Jeg tror ikke det er no galt med gristen, men stussa litt på kun 6 dagers gjæring som det sto i linken du la posta i går
 
Tilbake
Topp