Bryggelag/klubb i østfold

Kjapp oppdatering:
13 interesserte i lag. Begynner å nærme seg uavgjort mellom fylke og lokalt. :)
temp.png

Totalt 8 interesserte i usmakkurs.

Så fort jeg får hodet over vannet skal jeg forsøke koordinere en dag.
Det er 6 av 8 som kan på onsdager, så jeg håper det kan gå an å få til.
 
Kjapp oppdatering:
13 interesserte i lag. Begynner å nærme seg uavgjort mellom fylke og lokalt. :)
Vis vedlegget 13760

Totalt 8 interesserte i usmakkurs.

Så fort jeg får hodet over vannet skal jeg forsøke koordinere en dag.
Det er 6 av 8 som kan på onsdager, så jeg håper det kan gå an å få til.


Angående usmakurs, vet ikke om jeg har sjønt det helt men. Lar slikt seg gjennomføre på havnelageret? :p
 
En slik test så må vi "ødelegge" ett øl med å tilsette dårlig smak. Er det ikke greier da å ødelegge noe som ikke koster så mye, og smaker så godt, som en øl på ett mikrobryggeri.
 
10405332_648691825209481_2763331605964515619_n.png

Acetaldehyd? Diacetyl? Banan? Papp? Norbrygg har standard smakesett som kan brukes for å lære seg om usmaker i øl. Samles dere 8 Norbrygg-medlemmer kan dere få et sett og gjennomføre kurs i usmaker. Send mail til domkom@norbrygg.no hvis dere vil ha kurs.
 
brewscape er med
2 stk.
Gjerne en lørdag, for på dagtid på lørdag pusher jeg malt ;)
 
Sist redigert:
Er det noe fremgang i sakene her eller? Skal vi bare si en kveld å møtes, så kan vi legge planene etter det? Kan jo bestille sett og avtale tid og sted etter første møte.
 
Har regget meg;)
Klar til bytte både Stout, IPA og snart en APA. En juleøl er også klar ved juletider etter litt lagring.
 
Kjapp oppdatering:
Usmaksettene er forventet tilgjengelig i løpet av september.
Vi har fått lov å kunne møtes hos Ego Brygghus på Torp (111 buss fra Sarp/F.stad), og jeg har foreløpig foreslått onsdag siden det er flest som har meldt det som passende dag.
Kommer tilbake med ny melding når jeg vet når vi får sett(ene) og får avtalt med Ego.

(Kikker innom den siten plutselig :) )
 
Sist redigert:
Det ligger ikke litt langt uti ingenmannsland? Hvis man heller legger et slik arrangement nær sentrum så er det letter å komme dit, siden det er alkohol med i bildet. Blir kronglete å først ta tog, så finne en bussstasjon og en buss som passer med tog tider. En slik tur i kollektivNorge tar brått 2 timer en vei. Hadde det vært lagt til sentrum så tar en togtur max 30 min uansett om man kommer fra Halden Moss Særp eller Fredrikstad.
 
Jeg er klar/med, om det er plass til en som enda ikke har somlet seg til å bli norbryggmedlem enda,vel og merke.. Dog ikke den første onsdagen i hver mnd. Da dette kræsjer med annen nerdehobby.. :p
 
Tilbake
Topp