1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Bryggertabber

En tråd i 'Brygging' startet av joques, 15 Des 2007.

1. erikraude

erikraude
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Godt med en skikkelig bitter ipa, da, i den grad ipa er godt.

Finn Berger liker dette.
  2. Jørgen O

Jørgen O
    Expand Collapse
    Fylkesleder Oslo
    Fylkesstyre

Jeg har tjuvstartet helga nå med en Stone Arrogant Bastard, som det er lenge siden jeg har smakt. Den kan trygt kalles en skikkelig bitter IPA!

1Morten og erikraude liker dette.
  3. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Jeg sørger heldigvis for ganske lav pH i kok - ca.5,1 - så dels blir det litt lavere IBU-utbytte enn hva kalkulatoren beregner (tror jeg), og dels blir det en ganske "rund" bitterhet. Men ja - det er godt med en skikkelig bitter IPA; bitterheta skal bare stå i et noenlunde rimelig forhold til styrken på ølet.

100% Chinook, vel? Jeg synes den er kjempegod, så jeg har hatt den på lista ei stund nå. Jeg kommer dit, jeg også:).

erikraude liker dette.
  4. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Jeg har trodd at oppskrifta var kjent, men det er jo bare kloneoppskrifter der ute, så vidt jeg kan se. Denne er mye brukt, tror jeg: Arrogant Bastard Clone - All Grain American Amber Ale Homebrew Beer Recipe - Brewer's Friend Den er fra Zainasheff og "Tasty" McDole. Var det den du brukte?

5. Jørgen O

Jørgen O
    Expand Collapse
    Fylkesleder Oslo
    Fylkesstyre

LarsUlv liker dette.
  6. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Av en eller annen grunn tolka jeg deg som om du starta helga med å brygge en Arrogant Bastrad:confused::oops:.

Del denne siden