Lager skrev:2. Lagret ale gjæren på alt for lav temperatur (14 grader).
Jeg mente at:
2. Gjæret ølet (med ale gjær) alt for kaldt
Lager skrev:2. Lagret ale gjæren på alt for lav temperatur (14 grader).
Lager skrev:Eller prøve meg på en Kolsch? Burde ikke det gå sånn passe på 14 grader?
Lager skrev:Lager skrev:2. Lagret ale gjæren på alt for lav temperatur (14 grader).
Jeg mente at:
2. Gjæret ølet (med ale gjær) alt for kaldt
Pedersen skrev:Brygga pils i kvæl, ønsket OG 1050, aktuell OG 1069 :laugh: jaja, godt je har bra stor gjærstarter > imperial pilsner :cheeky:
EivindM skrev:Ingen stor tabbe, men glemte å sjekke at jeg hadde nok flasker. Skulle flaske på 0,33 flasker og karbonere med drops, men da det gjenstod 3 liter var det ikke flere flasker gitt. Hadde heldigvis noen 0,5 til overs, så flasket resten på disse og tilsatte to drops. Så får vi bare tro det ikke blir flaskebomber...
NicolaiGj skrev:Hodet fungerer visst ikke i dag. Kokte sukkerlake, avkjølte og helte i gjæringskaret, men innen jeg skulle heve vørteren over i karet, så hadde jeg glemt at jeg hadde sukkerlake oppi og tenkte "Har starsan-skummet blitt om til så mye væske? Jaja, får helle det tilbake igjen i blandingen med starsan" så tok jeg å helte sukkerlaken over i starsan-karet jeg hadde stående, og oppdaget feilen akkurat da. Nå må jeg blande nye 10 liter med starsan og koke sukkerlake på nytt.