Stein Norem Wisted
Norbrygg-medlem
Synd det ikke var (en) humle :fyflate:
Stein Norem Wisted skrev:Synd det ikke var (en) humle :fyflate:
Ole Mørkved skrev:Kan noen minne meg på å ta ut malingsblanderen fra gjæringskaret når jeg flasker den ølen jeg brygget i dag?
Bård skrev:Ole Mørkved skrev:Kan noen minne meg på å ta ut malingsblanderen fra gjæringskaret når jeg flasker den ølen jeg brygget i dag?
Snart flasketid? Husk malingsblanderen!
Hadde vært kjedelig med ett øyeblikks uoppmerksomhet og vips så var malingsblanderen fordelt på 3-4 flasker ;DOle Mørkved skrev:Bård skrev:Ole Mørkved skrev:Kan noen minne meg på å ta ut malingsblanderen fra gjæringskaret når jeg flasker den ølen jeg brygget i dag?
Snart flasketid? Husk malingsblanderen!
Tusen takk, det hadde jeg glemt/fortrengt. Flasking i morgen!
Øyvind_Risan skrev:Hadde vært kjedelig med ett øyeblikks uoppmerksomhet og vips så var malingsblanderen fordelt på 3-4 flasker ;D
NicolaiGj skrev:Har kjøpt meg luftepumpe med brusestein og hele pakken, og fikk da luftet vørteren for første gang i går.
Da jeg skulle ta fra hverandre de ulike delene, så satt slangen så godt på brusesteinen at jeg knakk steinen i forsøk på å få den av, så da må jeg kjøpe ny til neste gang.
pkj skrev:Ja, måtte inn å skrive en tabbe her jeg også.........
Muttern hadde et kjøleskap som hun ikke trengte lengre, kjapp var jo jeg med og vise interesse. Tenkte at dette måtte være konge for oppbevare gjær og et par Cornelius fat i.
Fikk da dette transportert hjem, satt i stikkontakt og tenkte ikke noe mere på dette. Puttet inn all gjær jeg hadde liggende (001, 007, 2278, og diverse gjær slurry)
Problemet var at kjøleskapet stod på max.%$#?? kom ned en tur i dag og alt var bunn fryst.
Må nå ut og kjøpe ny gjær................... All vasking av tidligere gjær har vist seg å være forgjeves &%$#"!. Utrolig irriterende.
Heldigvis hadde jeg ikke plassert Cornelius fatene i det enda. Så det er jo et lys punkt >