erikraude
Norbrygg-medlem
Hvilken gjær? Ser jo veldig bra ut.Nok en gang viser det seg at 10 liter headspace ikke er nok. Jaja. Lærer ikke til neste gang heller.
Hvilken gjær? Ser jo veldig bra ut.Nok en gang viser det seg at 10 liter headspace ikke er nok. Jaja. Lærer ikke til neste gang heller.
Hvilken gjær? Ser jo veldig bra ut.
Jepp, der er viFikk et snev av deja vu der.
Se 'Grusomme bilder' innlegg #213
Fra eiketønne via eikebenkeplate til eikeparkett. Fint skarre værra!
Sterk mat. Synst også det er godt til feit mat t.d pinnekjøt. (Ribbe )Mitt nest siste brygg ble et reste-brygg med ingredienser som har ligget en stund. Tanken var å få til en form for IPA med bl.a Columbus som bitter-humle.
Baserte humleprofilen på et tidligere IPA-sett jeg har brygget, hvor ca. 50g Columbus skulle ned i kokekaret først. Det jeg ikke la merke til når jeg målte opp humla var at det tydeligvis har gått hull på pakningen én eller annen gang som åpenbart har tørket pelletsene litt. Dette merket jeg ikke før humla hadde havna i karet og jeg satt igjen med en nesten tom 100g pose Columbus.
Febrilsk fikling med diverse oppskrifts-kalkulatorer viser at jeg er på god vei mot godt over 100 IBU. Panikken brer seg og gode råd blir dyre. Det hele ender med at jeg koker settet litt mindre enn først tenkt for å unngå så mye IBU som mulig (ihht kalkulatorer endte den vel rundt 70-80 IBU). Ikke turte jeg humle mer heller, vi endte derfor opp med en single-hopped "IPA" som nå har godgjort seg litt på fat før første smaksprøve ble tatt i går.
Den var, tja, bitter..!
Ølet smaker godt og er overraskende lett-drikkelig, men blir fort veldig bitter etter noen slurker. Noen som har gode tips til mat veldig bitre øl kan passe godt til?
Næsj, det går bra. De cellene som får bli med på festen vil takke deg. Tipper det gikk et forventningsfullt sus gjennom om den delen av kulturen som klarte seg.Når du klipper feil og søler ut halvparten...
Hvor stort problem tror vi dette er?
Wlp 830 med utløpsdato i juli, satt i en starter på 3 liter.
Vis vedlegget 43747
Flott. Har ikkje store skrekken, men man vet aldri.Næsj, det går bra. De cellene som får bli med på festen vil takke deg. Tipper det gikk et forventningsfullt sus gjennom om den delen av kulturen som klarte seg.
Bryggselv stenger tre på lørdager, de. Det var som …