Bryggertabber

Reklamer på den. Har hørt netthandelen er grei slik
Det her var en helt åpenbar brukerfeil, så den tar jeg på egen kappe.

Hvis jeg får tak i noe for å løsne loddingen så kan jeg enten tre på en ny slange, eller kutte den halvmeteren som er ødelagt.
 
Det her var en helt åpenbar brukerfeil, så den tar jeg på egen kappe.

Hvis jeg får tak i noe for å løsne loddingen så kan jeg enten tre på en ny slange, eller kutte den halvmeteren som er ødelagt.

Det blir jo ikke en halvmeter du må kutte. Du må bare kutte ved ene utløpet slik at du får tredd på en ny slange. Og så sette på ny T, helst i en legering som ikke gir det galvanisk korrosjon.
 
Det blir jo ikke en halvmeter du må kutte. Du må bare kutte ved ene utløpet slik at du får tredd på en ny slange. Og så sette på ny T, helst i en legering som ikke gir det galvanisk korrosjon.
Som jeg skrev; enten bytte slange, eller kutte en halvmeter og bruke den gamle slangen :)
Kan gjenbruke det gamle t-stykket uansett
 
Enda en grunn til å bruke skikkelig spiralkjøler. Jeg kjøler ned 30 liters batcher på 5min, lett å rengjøre, kjøler hele batchen samtidig, ingenting som kan ryke.

Jaded Hydra <3
 
Rører du med hydraen for å få den tida eller lar du den stå?

jeg hever og senker den i vørteren uten å ta den over væskeflaten for å unngå å få inn oksygen i varm vørter. Merker tydelig på temperatur på utløp at det har effekt å bevege kjøleren.
 
Og en bryggedag blir ikke komplett før en har rota til litt til ;)

På grunn av at bazooka filteret mitt alltid tetta seg under drenering, så sluttet jeg å bruke det.
Men så har jeg jo fått meg ny pumpe, en topsflo pumpe som klarer både temperatur og tjukk/seig vørter.
Hjelper lite det, når det kommer så lite gjennom filteret at den bare står å pisker luft.

Heldigvis har jeg noen lange bryggehansker, så de ble lagt i starsan i ett par minutter så jeg kunne skru av filteret.
24 Liter guinness klone på gjæringskaret :D
 
Tilbake
Topp