Bryggesoftware: Brewing Day

Heisann.

Da har endelig resultatet av mye jobb blitt lagt ut på sidene.

Det er ikke noe ny funksjonalitet sånn med tanke på brygging, men hele applikasjonen er redesignet. Mye med tanke på å fungere bedre på mobile enheter og tablets, men det har også gitt meg mye muligheter til å rydde opp i endel av koden før kodebasen blir utvidet ytterligere.

Som sagt så er utseendet endret, men funksjonaliteten skal være tilsvarende det den var før. Hvis noen finner noen bugs så håper jeg de skriker ut her. Jeg kommer til å gjøre endel korrigereringer på småting de neste dagene, før jeg kommer til å sette igang med endel utviklingspunkter jeg har planlagt en stund nå, men som har vært på vent til jeg har blitt ferdig med den nye layouten.

Ris og ros mottas med takk :)
Hei Øyvind.

Skjer det noen utvikling av punkter på listen over forbedringer/ny funksjonalitet?
Og det er vel også en del ønsker i denne tråden også.

Det er en del ting på listen som vi venter veldig på at blir implementert.

:)
 
Hei Øyvind.

Skjer det noen utvikling av punkter på listen over forbedringer/ny funksjonalitet?
Og det er vel også en del ønsker i denne tråden også.

Det er en del ting på listen som vi venter veldig på at blir implementert.

:)

Hei Lars,

Jeg skal få startet på listen ASAP. Litt mye på jobb om dagen, men jeg skal klare å skvise inn litt av dette allikevel. Sier ifra etter hvert som ting kommer på plass :)
 
En ting som ikke er på listen, men som jeg har lagt inn allikevel er mulighet for å legge oppskrifter i kataloger. Jeg begynte å få en del, så det begynte å bli litt rotete. Mangler et par småting angående sortering, men det kan absolutt brukes allerede. Sortering internt i katalogene kommer snart også.

Det ser iallefall slik ut:
upload_2018-10-18_14-30-13.png

Inne på oppskiften ser det slik ut:

upload_2018-10-18_14-31-1.png

Og når man er i edit-modus, og trykker på den, så har man mulighet til å velge katalog oppskriften skal ligge i.

upload_2018-10-18_14-31-49.png

Tipper dette blir hjelpsomt for noen ;)
 
Hei @ØyvindBråthen

Jeg opplever nå samme tregheter som sjales hadde.
Hvert tastetrykk tar umåtelig lang tid.
Både Chrome og Safari på mac, og chrome på Samsung telefon.
 
Kunne du prøvd å trykke Shift + F5? Det er mulig at nettleseren din har cachet en gammel versjon. Problemet skal være løst. Skjer det for alle brygg på alle steg?
Hei @ØyvindBråthen

Jeg opplever nå samme tregheter som sjales hadde.
Hvert tastetrykk tar umåtelig lang tid.
Både Chrome og Safari på mac, og chrome på Samsung telefon.

Sent fra min Nokia 7 plus via Tapatalk
 
Kunne du prøvd å trykke Shift + F5? Det er mulig at nettleseren din har cachet en gammel versjon. Problemet skal være løst. Skjer det for alle brygg på alle steg?

Sent fra min Nokia 7 plus via Tapatalk
Det skjer på flere steg og på notes, for flere brygg.
Så det er vel gjennomgående.

På mac blir vel shift + F5 -> cmd + r , det har jeg gjort mange ganger.

Kanskje det burde vært et versjonsnummer f.eks på Account siden. Så er det lett å vite hvilken versjon man kjører.
 
Det skjer på flere steg og på notes, for flere brygg.
Så det er vel gjennomgående.

På mac blir vel shift + F5 -> cmd + r , det har jeg gjort mange ganger.

Kanskje det burde vært et versjonsnummer f.eks på Account siden. Så er det lett å vite hvilken versjon man kjører.
Versjonsnummer er nok smart.

Da skal jeg undersøke dette en gang til når jeg kommer hjem etterpå.

Sent fra min Nokia 7 plus via Tapatalk
 
Et eller annet har skjedd med et pågående brygg jeg har. Det kan virke som alt jeg har lagt inn er borte! Kan PM’e navet på brygget dersom du kan se på det...
 
Håndtering av lagerbeholdning

Jeg er nå kommet i mål med basisen for å holde lagerbeholdning i Brewing Day. Mer funksjonalitet rundt dette kommer snart, så dette er runde 1 med funksjonalitet rundt dette.

Du kan nå på alle typer ingredienser legge inn lagerbeholdningen av den valgte ingrediensen. Dette gjør man ved å bruke de nye kontrollene for Stock inne på de enkelte ingrediensene:

upload_2018-11-22_20-14-23.png

Når lagerbeholdning er lagt inn, vil dette også vises i oversikten:

upload_2018-11-22_20-15-20.png

Når man oppretter et brygg, så vil ingrediensene som benyttes av det brygget automatisk trekkes fra det du har i lagerbeholdning. Hvis du sletter et brygg, så vil disse ingrediensene bli tilbakeført igjen.
Du har også inne på hver ingrediens en mulighet til å se historikken for lagerbeholdningen med å trykke på pilen som peker nedover som du ser i det første bildet her.

upload_2018-11-22_20-17-27.png

Blant funksjonaliteten som er på vei er muligheten til å skrive en handleliste for et brygg, altså å få en oversikt over hva du mangler for å brygge utifra hva du har registrert at du har av ingredienser.

Noen flere viktige ting dere kunne tenke dere i forbindelse med lagerfunksjonaliteten?
 
Blant funksjonaliteten som er på vei er muligheten til å skrive en handleliste for et brygg, altså å få en oversikt over hva du mangler for å brygge utifra hva du har registrert at du har av ingredienser.

Noen flere viktige ting dere kunne tenke dere i forbindelse med lagerfunksjonaliteten?

Takk for et flott bryggeprogram!
Jeg kunne tenke meg at beholdningslista blir oppdater når man starter et brygg. Man kan jo ha flere oppskrifter liggende, og da er det dumt at lagerbeholdnigen blir redusert før man egentlig har brukt av den!
 
Hei @ØyvindBråthen
I Summary under et brygg der det står pre-boil, er det hot eller cooled volum?

Og mens jeg har deg på tråden, ;) kommer det oppdateringer på softwaren fremover?
F.eks mulighet til å legge inn faktisk mash- og sparge- volum (cooled begge to).
Med disse tallene er det mulig å oppgi Grain absorption rate for hvert brygg (kan jo regne det ut selv, men jeg vil at programmet skal regne form meg)
 
Tilbake
Topp