Bulldog Cider

P

PamelaHelmer48

Hei!

Prøver meg på en cider ekstrakt fra vinsenteret (kona er sjalu på ølet :p). P.t så står den å gjærer.
Det jeg lurer på er om noen har erfaring med hva OG skal være etter at det er blandet sammen før pitching?
Er helt sikker på at jeg fikk en feilmåling, min "var" på hele 1.060..?!?
Etter det jeg har lest fra andre ciderekstrakter så var dette veldig mye da FG kan gå helt ned til 1000...
Trodde forøvrig at ekstrakt pluss en viss mengde vann ga en kontstant OG da ABV skal bli 4.5%?

Hei!

Prøver meg på en cider ekstrakt fra vinsenteret (kona er sjalu på ølet :p). P.t så står den å gjærer.
Det jeg lurer på er om noen har erfaring med hva OG skal være etter at det er blandet sammen før pitching?
Er helt sikker på at jeg fikk en feilmåling, min "var" på hele 1.060..?!?
Etter det jeg har lest fra andre ciderekstrakter så var dette veldig mye da FG kan gå helt ned til 1000...
Trodde forøvrig at ekstrakt pluss en viss mengde vann ga en kontstant OG da ABV skal bli 4.5%?
Er du sikker på du har rørt ut ekstrakten ordentlig? Kan fort få feil målinger hvis ikke..Sier oppskriften du skal ende på ca 4.5% abv, å du har tilsatt rett mengde vann havner du sikkert i nærheten.. Går nok bra ;)

Tilbake
Topp