Bygger bryggeri

Utrolig stilig! En vakker dag skal jeg ha noe slikt, en vakker dag...
Spørsmål. Hva slags vifte har du montert på veggen? Har du fått testet den og jobber den unna dampen? Bruker du kobberhatt på kjelen? Jeg bruket per i dag en IKEA kjøkkenvifte, men synes den ikke er god nok. For mye kondens som drypper.
Det er vel en fryd å brygge på et slikt rom vil jeg tro :)
 
Alt er ikea og høyden på skapstammen er 40cm. Med føtter og benkeplate blir det 52,5 fra gulv. Perfekt for speidel 20,både for løfting av maltrør og plass til gjæringsbøtte under krana.
 
Har du lyst å dele med oss hvor mye det har kostet å bygge et slikt rom? Både i kroner og øre, og tid :) På forhånd takk.
 
Vifta er ei vanlig kanalvifte med trinnløs regulator. Bruker rustfri hatten til speidel og da holder det at vifta går på laveste hastighet. Ingen damp i rommet. Har balansert ventilasjon i huset som også går til vaskerommet. Var usikker på om det var lurt å kjøre så mye damp i aggregatet så da ble løsningen egen dampavtrekk. Pris og tid for dette er litt vanskelig å si da dette rommet var en del av et større oppussings prosjekt. Vi skulle uansett bygge nytt vaskerom, så noen ekstra vannuttak og elpunkter er ikke all verden når man er rørlegger selv og naboen er trikker. Men det koster å bygge våtrom.
 
Tilbake
Topp