BYO Kegerator. Hvor kjøper en et godt kit?

Hei

Har planer om å bygge meg en kegerator av et lite kjøleskap med plass til to 19l corny fat. Tappetårn med to kraner?
Hvor bør en handle dette? Sikkert enklest å kjøpe et kit. Og sikkert best å kjøpe noe som noen har gode erfaringer med.

mvh

Perlick kraner er absolutt anbefalt. 425 er dyr, men verdt pengene. 525 ser penere ut og fungerer. Creamer er unødig og ikke spesielt vellykket...
Ellers er det mye lekkert i den bransjen..

Fikk i dag levert tappetårn fra Thebeertapstore.
Tappetårn med to stk Perlick 525SS

Bestilt den 9.01.12 og levert på posten i dag 17.01.12.
Tror det er ny pers på levering fra USA.

Komplett tårn med kraner, shanks, og slanger kom på $222 inkl frakt, eller ca 1400,- i våre penger.

Vedlegg

• IMG_2280.jpg
    86,6 KB · Sett: 733
Ser denne er ett år gammel, men interessant for slike som meg :)

Kanskje jeg kan kuppe denne tråden, da jølle har alt på stell nå (regner jeg med)  :skitbra:

Jeg tenkte å lage meg en kegerator, og lurte på hva jeg trenger å bestille. Jeg ønsker å kunne tappe både hjemmebrygg, men også lervig 30l. Har ikke brygget noe som helst enda, så jeg trenger vel ett fat for hjemmebrygget også.
Trenger hjelp til å finne ut hvor jeg skal handle og hva jeg skal handle?

Fikk svar fra thebeertapstore (nick) i forrige uke, men når jeg sendte nye spørsmål ble det plutselig stille derfra.

Billigere enn kegkits finner du neppe, men du må nok ta jobben med å bestille de forskjellige tingene du trenger til DITT opplegg.
På kegkits sider finner du også mange tips om hvordan du kan bygge kegregator.

Hvilke couplers trenger jeg for å
1. Koble til 30l fat fra bryggeri
2
  a. Koble til 30l fat med hjemmebrygg
  b. Koble til cornelius fat med hjemmebrygg

Vil også anbefale homebrewstuff.com. Har bestilt fra de flere ganger helt uten problemer og med rask levering. De har billigere eller like billige deler som kegkits, men noe dyrere frakt. Tommel opp fra meg!

Er det slik at du står på null nå og trenger alt? Husk da å få gasskobling til europeiske gjenger.

Det kjenner jeg ikke til, men det tviler jeg på.

Hvis du ønsker kan jeg sende deg ordrebekreftelsen min med varenr fra homebrewstuff

terje_kristensen skrev:
Bruker jeg samme kobling til 30l kjøpeøl, 30l hjemmebrygg-fat og Cornelius fat?

30l kjøpeøl bruker vel den vanlige G-koblingen. Cornelius-fat bruker stort sett ball-lock (noen har pin-lock, men det er få). 30l hjemmebryggfat har jeg ikke vært borti. Du kan jo ha hjemmebrygg på samme fat som kjøpeøl, hvilket gjør at du bruker samme kobling som på kjøpeøl-fatene. Om det er noe annet 30l-fat til hjemmebrygging kan det godt hende det har noen annen kobling, men da må du spesifisere nøyere hva du mener først.

Hva du trenger for å bygge kegeratoren er veldig avhengig av hva du skal gjøre. Skulle det stå i en bardisk? I et kjøleskap? Tårn, eller bare kraner i en vegg? Mulighet for å utvide til flere enn to fat på? Ekstra gass ut for vasking, trykksetting osv av fat?

Finns vel endel tråder om dette allerede, men alikevel:
For øl på fat trenger du uansett opplegg:
Regulator og CO2 flaske til begge opplegg
Kan kjøpes i Norge eller utenlands, søk..

Her er en norsk link,
http://shop.petit-agentur.no/categories/co2-utstyr
Fat, to muligheter:
Cornelius opplegg
Fat, gjerne 19 l, med lokk i toppen, forholdsvis stor åpning, lett å kontrollere fat innvendig, se link under...

Bryggerifat opplegg
Billige fat, 30/50 l, med G kobling, (som kan skrus ut)
liten åpning for å sjekke om fat er rent etter vask, men egentlig ikke no problem, søk vasking..

Kobling til fatet: G kobling, sjekk link under:

http://shop.petit-agentur.no/categories/fat-mtilbehr
Som alltid, endel billigere på ebay...

Mvh Ole

Tusen hjertelig mange takk!

Da kan jeg, ved å benytte bryggerifat til hjemmebrygg, klare meg med en kobling? Genialt! Da kan jeg jo starte med 1 krans tappetårn. Klarer vel ikke å drikke opp mer enn 30 liter på en kveld uansett hvem som har laget det...  ;D

AudunWS skrev:
Vil også anbefale homebrewstuff.com. Har bestilt fra de flere ganger helt uten problemer og med rask levering. De har billigere eller like billige deler som kegkits, men noe dyrere frakt. Tommel opp fra meg!

Er det slik at du står på null nå og trenger alt? Husk da å få gasskobling til europeiske gjenger.

Enig :). Raskt og billig. Nesten Rena 1000.  :skitbra:

Tilbake
Topp