Bytte silkar i netthandelen brygger

Mente for en tid tilbake å lese et innlegg hvor noen skrev at de hadde byttet til en annen type silkar i 30L fra netthandelen?
Stemmer dette? Vil det utgjøre noe?? Hvilket silkar er det som passer?
Takker for eventuelle svar :)

Mvh
 
hvorfor bytte silkar på den? det er jo stortsett eneste som funger på NH kjelen.... det og selve tønna. skal du bytte noe børr du bytte elektronikken
 
Hei ! Jeg har bygget om både elektronikken og byttet silkar.
Du kan med fordel benytte silkaret til BB30 ( iallefall den gamle ).
Jeg kjøpte denne fordi den er noen cm høyere og man slipper å tenke på at maltet flyter over kanten på denne når man rører eller sirkulerer i vørteren. Dette har iallefall gjort bryggingen min endel enklere.
NB ! Med denne så kan man ikke benytte lokket under meskingen da siden dette silkaret stikker over kanten på bryggekjelen.
 
Hei ! Jeg har bygget om både elektronikken og byttet silkar.
Du kan med fordel benytte silkaret til BB30 ( iallefall den gamle ).
Jeg kjøpte denne fordi den er noen cm høyere og man slipper å tenke på at maltet flyter over kanten på denne når man rører eller sirkulerer i vørteren. Dette har iallefall gjort bryggingen min endel enklere.
NB ! Med denne så kan man ikke benytte lokket under meskingen da siden dette silkaret stikker over kanten på bryggekjelen.
Hva bygget du om elektronikken med? Jeg har en 60 liter fra NH, men har problemer med start og stopptid under mesking ( høy og lav temperatur)

Sent fra min WAS-LX1 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp