C02 ampuller og skum mengde

ebbe

 
Hei,

Skulle ha med et fat ut så tok å kjøpte co2 ampuller og kobling på bryggselv. Når jeg har hatt fatet stående i kjøleskap tilkoblet co2 flaske har jeg stilt det inn med grei mengde co2 og kommer ikke for mye skum. På co2 ampullen er det jo ingen oversikt over hvor mye trykk som er i fatet og prøvde å starte forsiktig med å gi det et lite klem men uansett kommer det altfor mye skum og veldig lite øl. Når jeg gav det litt mer co2 så virker fatet mettet med c02 men det er lite øl som kommer. Noen som har erfaring med disse eller har noen tips?
 
Startet du med et corneliusfat som var fult med øl og ferdi karbonert ?
Ølet virker noe overkarbonert.
Jeg har ikke hatt problemer når ølet er fordi og jeg fortsetter med 8/16 grams patroner.
 
Ja høres sånn ut, tok ut et fullt fat med karbonert øl og brukte c02 som var i fatet til det ikke kom så mye øl og satte trykk på med ampuller. Er det en bedre fremgangsmåte her?
 
Ampuller skal kun opprettholde serveringstrykk. Det tar tid å overkarbonert et 19L fat dersom karboneringstrykket i utgangspunktet er riktig.
Se heller på andre faktorer som er endret - som transport, temperatur og selve tappeenheten inkl. tykkelse og lengde på slanger og tappekran.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp