CO2 beholder og regulator -ønskes kjøpt

Heisann,
har endelig fått ut fingeren og skaffa meg corneliusfat, så no er eg veldig interessert i å kjøpe resten av det eg treng.

PM, så svare eg raskt, held til i Trondheim og har bil.

Prisen kjem an på utstyret som selges.
mvh
Knut

Med mindre du er heldig og får kjøpt det du trenger brukt, kan jeg anbefale www.kegkits.com. Fine priser, billig frakt, og gode rabatter hvis du handler for endel daler. Vi var flere sammen, og handlet for over $500. $75 i rabatt, og kun $45 i frakt.

Det anbefales å ikke skaffe CO2-regulator og -flasker fra USA da de bruker andre gjenger. Flaskene kan ikke fylles her i Norge.

Får jeg anbefale candirect ?
Har handlet flere ganger hos dem og har bare godt å si om dem.

http://www.novanorm.net/ec-shop/index.html?kegs,_tanks,_storage_tanks_type_nc_series_(slim).htm

Eduard skrev:
Det anbefales å ikke skaffe CO₂-regulator og -flasker fra USA da de bruker andre gjenger. Flaskene kan ikke fylles her i Norge.

kegkits.com leverar regulatorane med europeiske gjenger til bestillingar i europa.

Sitat frå heimesida:

European Orders - Unless you instruct us to do otherwise, all regulators shipped from us have a European DIN 477 No. 6 tank nut already installed. This tank nut should be compatible throughout Europe and England - please verify with your local CO2 supplier before ordering from us.

Eduard skrev:
Det anbefales å ikke skaffe CO₂-regulator og -flasker fra USA da de bruker andre gjenger. Flaskene kan ikke fylles her i Norge.

Men igjen, denne leverandøren leverer riktig kobling til norske brukere..

Candirect virker lovende. Eg får lese meg litt opp på det eg treng, ser at det fins meir enn nok tråder.

Har no eit lite håp om å få kjøpt utstyret brukt her. Det fins vel ein del  bryggere som har ei CO2-flaske og ein regulator som ligg og støva vekk i kjelleren.

neslekkim skrev:
Eduard skrev:

Jeg ser det nå. Så kjekt! :)

neslekkim skrev:
Eduard skrev:
neslekkim skrev:
Eduard skrev:

Jeg ser det nå. Så kjekt! :)

4veis regulatoren som står i skapet kommer derifra, fungerer så det suser :)

Bra! Har bestillt den samme, men ble en 5veis på meg.

Betyr dette at man kan kjøpe regulator fra kegkits.com men ikke CO2 flaske?

"CO2 Tanks
The CO2 tanks we sell are certified for the USA and Canada only. The CO2 valve on top of the tank is a CGA-320 valve and is not compatable with European or British standards."

"CO2 Regulators
Unless you instruct us to do otherwise, all regulators shipped from us have a European DIN 477 No. 6 tank nut already installed. This tank nut should be compatible throughout Europe and England - please verify with your local CO2 supplier before ordering from us."

Slipper man unna tysk moms når man kjøper fra crandirect? Er det noen i Oslo området som har lyst til å være med på en fellesbestilling på komplett CO2 sett? Da blir frakt og fortollingsgebyr per person billigere.

golo skrev:
Slipper man unna tysk moms når man kjøper fra crandirect? Er det noen i Oslo området som har lyst til å være med på en fellesbestilling på komplett CO₂ sett? Da blir frakt og fortollingsgebyr per person billigere.

Snakk med Ernst Nilsen på alnabru, jeg kjøpte en 2kg fylt ombygd flaske der til 750 ellernoe (ta med kontanter :)) , 5kg kosta vel ca 900, mulig prisene har endret seg litt, men jeg kjøpte til den prisen i januar.
Da får du et ombygg brannslukningsapparat som er trykktestet og ferdig til bruk.

Bjarte H skrev:
golo skrev:
Slipper man unna tysk moms når man kjøper fra crandirect?

Nei. I så fall må du hente i Sverige. Da betaler du kun EU-moms og ikke fortollingsgebyr og norsk moms.

Det er jo litt merkeleg?
Norsk MVA derimot er det ikkje så lett å sleppe unna.

neslekkim skrev:
Snakk med Ernst Nilsen på alnabru, jeg kjøpte en 2kg fylt ombygd flaske der til 750 ellernoe (ta med kontanter :)) , 5kg kosta vel ca 900, mulig prisene har endret seg litt, men jeg kjøpte til den prisen i januar.
Da får du et ombygg brannslukningsapparat som er trykktestet og ferdig til bruk.

Det beste og enkelste hadde vært å fått et komplett system.

protto skrev:
Bjarte H skrev:
golo skrev:
Slipper man unna tysk moms når man kjøper fra crandirect?

Nei. I så fall må du hente i Sverige. Da betaler du kun EU-moms og ikke fortollingsgebyr og norsk moms.

Det er jo litt merkeleg?
Norsk MVA derimot er det ikkje så lett å sleppe unna.

Jeg tror ikke det er så merkelig. Jeg slipper vanligvis amerkansk moms når jeg kjøper fotoutstyr i USA (BHphotovideo). Og hvis man f.eks. importere bil fra Tyskland, da slipper man tysk moms (19 %) hvis man kjøper bilen fra forhandler, selv om den er brukt.

Ja, er det ikkje då litt merkeleg om man må betale tysk moms fra candirect?

Amerikansk sales tax er normalt berre om ein bur i samme staten som butikken ein handlar i ligg. Eg har aldri betalt opprinnelseslandet sin moms når eg har handla utanlands. Men eg har ikkje handla frå candirect.

Tilbake
Topp