CO2 brannslukkeapparat

Ok, først når trykket i fatet bygges opp vil du se manometernålen bevege seg, helt til ønsket trykk er nådd, da vil den stoppe der.
 
Jeg har en kobling i enden ja, en "ball-lock", som passer rett på fatet. Men jeg har jo skrudd justeringsskruen helt inn. Motsatt av deg. Da er det vel bare der feilen ligger...?!

Slik er oppsettet. FullSizeRender (15).jpg
 
Men skal ikke det ene manometeret uansett vise trykket i tanken? Mulig jeg har skrudd justeringsskruen feil vei da. Jeg har nemlig skrudd den helt inn.
 
Trykket i tanken vil du nok ikke få til å vise korrekt. Da må i hvert fall tanken stå kaldt (og selv da vil det nok såvidt komme over rødt nivå, selv om tanken er smekk full). Forsøk å skru skruen helt ut, og så bittelitt inn. Koble så til fatet ditt. Du bør da utligne trykket ganske raskt og så kan du øke trykket (skru skruen innover) og se at nåla beveger seg.
 
Synes det er litt rart at manometeret på regulatorinngangen viser null. Så lenge du har flytende co2 i tanken skal denne vise ca 50 bar, helt uavhengig av justeringsskruen. Er rattventilen på flasken åpnet på bildet?

Gjør som foreslått, skru ut justeringsskruen til trykket ut av regulatoren er null. Åpne rattventilen. Da skal inngangsmanometeret sprette opp på ca 50 bar.
 
Yes! Nå funka det. Jeg er så novise i dette at jeg gjorde to kardinalfeil:

1) Jeg hadde ikke kobla slangen fra regulatoren til et fat. Ergo fikk jeg ikke noe mottrykk,
2) Jeg hadde skrudd justeringsskruen INN i stedet for UT (hvilket var mer logisk, spør du meg, men..)

Takk for hjelpen!
 
Knotet fælt jeg også. Skjønte ikke det med skruen som skulle ut og ikke inn. Da er det greit det finnes noen erfarne ringrever her på forumet.
 
Hehe! Takk! Ja, kjekt med gass! Må bare bli litt vant med utstyret først, så regner jeg med at din spådom går i oppfyllelse! Tappet faktisk 45 liter APA i dag og flasket hele ruklet. Men neste brygg skal på fat!
 
Tilbake
Topp