CO2 Regulator fra USA - Kina etc..

Er det noen som har erfaringer med å bestille Co2 regulator fra utlandet. Har sett på noen fra USA, Kina og Tyskland.

Jeg har en Co2 slukker og lurer på og gjengene er de samme.Evt kan man bruke en adapter?
 
Det er vel i hovedsak forskjell på europeiske og amerikanske gjenger på co2 flasker.

Jeg bestilte min fra http://www.malzmuehle.eu uten å sjekke noe spesielt. Bestiller du fra Kina eller USA må du sjekke om se har europeiske gjenger.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Jeg bestilte et Kegerator-sett fra e-byen, og det stemmer som tidligere taler sier at det er forskjellige gjenger. Størrelsen er den samme men gjengene er ulike. Jeg gikk til en slange og koblingsspesialist som hadde en mutter med hull i som passet det "staget" som kommer ut av regulatoren og når jeg fikk byttet det passet det på CO₂-flaska.
Om du ikke har mulighet til å gå innom en spesialist å få dette gjort, ville jeg ikke anbefalt det.
Om du likevel vil bestille fra utendighet sørg for at staget fra regulatoren kan taes av og at du får tak i låsemutter med hull i som passer.
I min bok er det større risk at det ikke går, enn å bestille fra Petit eller Bryggselv for eksempel.

Forsøker å legge ved et bilde med byttet mutter
 

Vedlegg

  • IMAG0497[1].jpg
    IMAG0497[1].jpg
    931,2 KB · Sett: 293
Jeg bestilte et Kegerator-sett fra e-byen, og det stemmer som tidligere taler sier at det er forskjellige gjenger. Størrelsen er den samme men gjengene er ulike. Jeg gikk til en slange og koblingsspesialist som hadde en mutter med hull i som passet det "staget" som kommer ut av regulatoren og når jeg fikk byttet det passet det på CO₂-flaska.
Jeg vet at tråden er gammel, men jeg har akkurat samme problemet, hvor fikk du byttet mutteren?
 
Ser etter samme mutter selv, men den fra weldspeed blir noe kostbar med frakt synes jeg, mutter 10,40 + shipping 14,48 totalt ca. 200 NOK... Dette må da være ganske standard greie å få tak i her hjemme, tenkte å spørre på en CO2 fyllestasjon ved anledning.
Kjøpte selv fin regulator fra morebeer.com uten å tenke på standard på gjengene til CO2 flasken...
 
Det kom på $24,88 USD, 204,89 NOK med dagens kurs. Svindyrt for en mutter, si ifra om dere finner billigere :)
 
Jeg fikk det gjort på Hydroscand i Tromsø. Det var ikke en standard mutter og jeg betalte 220,- Om jeg ikke husker helt feil.
 
Tilbake
Topp