kan jeg forvente noe futt etter så kort tid? flaskene har stått varmt (atme varmvannstanken). Er mest opptatt av smaken, sjønner jo at karboneringa ikke er helt ferdig.
Det smakte faktisk ganske bra! Lett karbonert, liten usmak som jeg har kjent hele veien, kan være diacetyl for det det er en søt smøraktig smak, kansje gjærtypen som skal smake slikt. Jeg har drukke verre øl tiligere! Nesten krystallklart, mye bedre enn bildet tilsier!
Setter denne til kjøling til i morgen for test, flaska er ganske hard, men blir vel litt mindre trykk etter kjøling, veldig spent på smak og karbonering
Setter denne til kjøling til i morgen for test, flaska er ganske hard, men blir vel litt mindre trykk etter kjøling, veldig spent på smak og karbonering
Ah det gode gamle karboneringstest-trikset. Jeg har enkelte øl det er lite igjen av når de er ferdig karbonert. Ganske ivrig tester med andre ord. Dog var det jammen ikke dumt å klemme inn et xl-ark der, så føles det hele en god del mer vitenskaplig. Takk for tipset.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.