Corneliusfat, kan dette brukes til andre ting?

Jeg har en kran dedikert til karbonert saft, mao brus eller blandevann.
Fun Light appelsin, funker helt genialt det!
 
Heftig tilfelle av gjenoppliving av gammel tråd, men i stedet for å starte ny;

For dere som har testet saft (naturlig, ikke kunstig), hvor lenge vil dette holde seg på et fat før det blir dårlig? Jeg antar co2 gjør at det holder seg lengre enn ei saftflaske i kjøleskapet?
 
Går an å kjøpe konserveringsmiddel på europris og blande om man er redd for at det skal gjære.
Men om du har rengjort fatet skikkelig, ser jeg ingen grunn til at hjemmelaget, kokt saft, ikke skal holde seg leeeenge på et corneliusfat, spesielt om du fyller fatet mens safta enda er glovarm (bland ut med kokt vann). Da er jo alt i utgangspunktet pasteurisert og safta kommer jo ikke i kontakt med noe bugs på noe vis. Du får karbonert saft om du bruker co2, da. Med mindre du investerer i nitrogenflaske og regulator.
 
Var karbonert som var tanken ja, tenkte hjemmelaget brus da jeg har hagen full av bær(om høsten ja...) og med mitt første fat i hus kom fantasien i sving:p men da høres det trygt ut å teste dette:)
 
Bryggselv har noen oppskrifter på hjemmelaget julebrus liggende ute ett eller annet sted på facebooksidene sine... Just sayin'
 
Full fest et som pølsetermos, og et med øl, ja ja shit au kjør ølpølser om det er sent på kvelden. Litt out men kunne ikke dy meg;)
 
Tilbake
Topp