• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Corneliusfat til salgs våren 2016

Etter litt undersøkelse kommer pr. 19L fat av type trykktestet,2sortering på 650kr levert på strekningen Kristiansand-Stavanger . Er det ennå interesse for brukte fat i slutten av februar (ca26/02) til denne pris?
 
Jeg tenker å gå over til fat, så dette er kanskje av interesse. Ser at nye fat ligger på ca 1000,-, altså en besparelse på 350 per fat. Men hva menes med at de er 2. sortering? (Har lest på sidene, men ble ikke helt klok).
 
Dansk MVA får man vel ikke trukket fra i tollen. Det er vel noe forhandleren trekker fra, og det krever jo at det er en forhandler som er villig til å eksportere. Evt. kan det hende det er mulig å løse ved at man får papirer fra forhandler om at dansk MVA er betalt, så trekkes det fra i tollen ifm. betaling av norsk MVA? Uansett er vel norsk MVA høyere enn dansk, så prisen vil vel fort bli ihvertfall 700,- totalt.

Import er ikke alltid så lett å få til å lønne seg :-/
 
Back on track: Lund Import oppgir at du trekker fra Norsk mva dersom de sender dem:

Spørgsmål: Skal jeg betale moms på forsendelser til Norge?
Svar: Det er kun hvis der sendes som brev (under 250 gram). Hvis der sendes som pakke, bliver momsen fratrukket på ordren.
 
Den danske mva blir trukket fra ved eksport. Den er på 25% når man da importerer må man betale norsk mva på 25% Eneste man da sparer er kanskje litt på kronekursen.
Mulig det er annerledes i Danmark, men jeg gjorde noe lignende i Sverige. Jeg hentet da varene. Når man henter har de ikke lov å trekke fra for det er ikke lenger eksport. Jeg fikk tilbake den svenske mva når jeg sendte bekreftelse på at varene var eksportert, altså kopi av kvittering for norsk mva. Så det er ikke så mye å spare på eksport mer enn å slippe å betale mva i begge land:)
 
Det er MVA på brukt utstyr så lenge selger er momsregistrert og selger tingen i næringsvirksomhet. Lund fakturerer med dansk MVA.

Uansett tror jeg det p.t er mest lønnsom for de som kjører forbi Lund uansett på ferien. Skal et felleskjøp dekke inn ferje etc er det ikke så mye å hente.
 
Det er MVA på brukt utstyr så lenge selger er momsregistrert og selger tingen i næringsvirksomhet. Lund fakturerer med dansk MVA.

Uansett tror jeg det p.t er mest lønnsom for de som kjører forbi Lund uansett på ferien. Skal et felleskjøp dekke inn ferje etc er det ikke så mye å hente.

Ok, da lærte jeg i såfall noe nytt i dag også :)
 
Tilbake
Topp