Hørte om en belgisk hjemmebrygger som mesket cornflakes og hadde i sekundær. Vet ikke øltype. Noen som vet mer om dette?
--
--
arefsahl skrev:Tror man gjerne likegodt da bare kan tilsette litt vanlig sukker, ettersom jeg antar man bare får ut det sukkeret som er tilsatt utenpå corn flakes'en.
Skal i gang med et ølsett fra Beer Brew i morgen som heter "Farmhouse Ale", på sekken står det at det skal tilsettes 1kg Cornflakes som ikke følger med. Det synes jeg høres rart ut. Snakker vi gode gamle Kellogs? Isåfall, skal Cornflakesen bløtes opp eller kokes opp før den går til mesking?
Nei, hvis du smesker ammen med malt, vil enzymene fra maltet være med å omdanne stivelsen i maisen, så du vil antakelig få relativt godt utbytte.
Glasshus...moto skyld...
Milk stout?Beklager Gahr, at jeg dveler ved denne, men det hadde vært interessant å smeske ammen, bare for moto skyld...
Takk for svar. Fikk tak i ordentlig maisflak, men takk for tipsTror nok jeg ville brukt flaket mais og ikke cornflakes.
Hvis ikke du har flaket mais, kan du bruke lik mengde uncle ben's hurtigris.
Hei. Jeg skal brygge en lager med maisflak, men under bestillinga før jul gikk det vel fort. Jeg skulle hatt 2 kg, men bestilte 200 g. Er det ei grei erstatning å kjøpe upoppet popcorn, male dette og koke det i 30 min?