Coronamølle med drill - hva slags bolt/gjenger?

Hei

Skal modifisere corona-mølla slik at jeg kan bruke den med drill. Er det noen som vet hva slags størrelse og gjenger det er på bolten som sitter i den?

Var innom Maxbo og fikk beskjed om at bolten er av ukurrant størrelse. 7,4 mm målte han den til. Da spørs det kanskje om jeg har en engelsk variant?

Om noen skulle lure på dette seinere så har jeg nå lest meg frem til at man trenger en  5/16" bolt. Ser ut til at Biltema har. Gjenstår å se om den passer.

Kom også frem til det, riktig nok 7,93 mm. men å måle utenpå bolter gir deg ikke et mål på 1/100 del :)

Men dett betyr at du har prøvd 8 mm. ?

Ja, jeg har prøvd 8mm. Går et stykke inn, men stopper ganske fort. Mulig det går greit om jeg bruker litt makt og er innstilt på å ha 8-millimeteren der permanent. Tenkte å være litt snill med gjengene inni der slik at jeg beholder muligheten for å sette på sveiva igjen.

jonarve skrev:
Ja, jeg har prøvd 8mm. Går et stykke inn, men stopper ganske fort. Mulig det går greit om jeg bruker litt makt og er innstilt på å ha 8-millimeteren der permanent. Tenkte å være litt snill med gjengene inni der slik at jeg beholder muligheten for å sette på sveiva igjen.

Sendte selv om det skulle vert anulert....
Haster det kan du kappe bolten til veiva og satse på at du får tak i ny og du har mølla helt inntakt som nok er det lureste.

Tilbake
Topp