crown twist off caps

Ribe

Hei, jeg har fått tak i 150 nye 0,5 liter ølflasker (brun) uten pant beregnet for bruk med "crown twist off caps". Poenget er at jeg fikk med et par hundre twist off korker, og de er ganske kule når du skal "sprette" flasken. Kunne derfor tenke meg noen flere på sikt, men det ser ikke ut til at de er så lette å få tak i?

Det er ingen problem å bruke vanlig crown cap, men man må være forsiktig slik at man ikke knekker gjengene i toppen av flasken.

Jeg har lett en del på nettet og har forsåvidt funnet noen fabrikker som produserer slike (eks. i panama).
http://www.crowncapsfactory.com/index.php?option=com_content&task=view&id=38&Itemid=71
Det er bare en liten hake, og det er at jeg ikke har bruk for 10 000 korker eller mer....... (skjønner?).

Noen som har kjennskap til hvor man kan få tak i et rimelig kvanta ?

jeg bruker twist off flaskene fra lade gaard pils, og vanlige crown korker fra vinogbar. ingen problemer med det hittil ihvertfall. tette og fine, og har ikke ødelagdt noen.
hva er spesielt med de korkene som er beregnet til twist off?

De er visstnok belagt med et mykere/tykkere lag av gummipakning slik at de lar seg skru av enkelt. Fungerer det greit å skru av de vanlige korkene, eller bruker du opptrekker?

Det er akkurat de flaskene jeg har fått tak i. 150 stk. nye fra Grans bryggeri til 2 kr. stk.

Legger til grunn  at jeg slipper å lete etter spesialkorker. På bryggeriet mente de at korkene ble produsert i Italia, men selvfølgelig ikke i liten skala.

Takk for svar.

Ribe skrev:
Det er akkurat de flaskene jeg har fått tak i. 150 stk. nye fra Grans bryggeri til 2 kr. stk.

Legger til grunn  at jeg slipper å lete etter spesialkorker. På bryggeriet mente de at korkene ble produsert i Italia, men selvfølgelig ikke i liten skala.

Takk for svar.

Hei, hvordan gikk du frem for å få kjøpt flaskene i utgangspunktet? Trenger sårt flere flasker og har vurdert alt fra PET flasker til 0,33l lettøl fra Rema (sistnevnte for kr 3,50 u. pant), men 2 kr for 0,5l frister mer :)

Enkleste du kan gjøre for å få flasker er jo bare å kjøpe noen kasser med tomflasker på din lokale butikk. Har gjort det flere ganger og det er ikke noe problem. Ikke har det vært noe rart på noen av flaskene heller, så det har ikke vært noen ekkel oppgave å vaske de.

P-I Knutsen skrev:
Ribe skrev:

Takk for svar.

Hei, hvordan gikk du frem for å få kjøpt flaskene i utgangspunktet? Trenger sårt flere flasker og har vurdert alt fra PET flasker til 0,33l lettøl fra Rema (sistnevnte for kr 3,50 u. pant), men 2 kr for 0,5l frister mer :)
Jeg ringte direkte til Grans bryggeri og spurte etter flasker. Fikk da tilbud om nye flasker. Totalt har jeg fått 150 flasker med kasse og kork. Jeg har spurt etter fler, men da begynte de å dra på det.......

Prøv å ringe rett til et bryggeri i nærheten. Virker ikke som om det vanlig akkurat, og da kan det jo være du får kjøpt til kostpris.

Tilbake
Topp