Dark Horizon 1 ed beer kit

Hei.

Jeg var aktiv en stund for noen år siden og brygging litt å hylla. Rakk å kjøpe et dark horizon beer kit før jeg stoppet....

Dette har ligget tørt og trygt og jeg dro så ned utstyret for ikke legge siden og brygget meg en saisson kit bryggselv. Stor suksess har det vist seg.

Men dames dagen jeg brygget saisson brygget jeg også dette dark horizon kittet. Det var litt vanskelig med så lite og et 30 liters kar.... Uansett.

Det har putret og gårg og så stått stille et par ekstra uker. Men FG rører seg ikke. Den ligger på 1,050 men skulle ligge på rundt 30....

Er det noen som vet hva den andre gjæren i dette kittet var, og hvis jeg legger det til vil jeg kunne ende opp med en FG på langt under 30?

Jeg kan selvsagt flaske nå, men føler 50 er litt vel mye, det er jo nesten for vørt å regne..... OG var på 1,100 etter litt utvanning...

Noen råd?
 
Hei

Her er oppskriften jeg fikk av Nøgne Ø for noen år siden. Mener jeg brukte WLP715 på slutten.

Horizon Tokyo Black
OG 1.144/ 36*P, 100 IBU, 16%alc.
62% Maris Otter
10% Flaked oats
8% Chocolate malt
8% Roast barley
4% Peated malt
4% Pale Chocolate malt
2% Amber malt
1% Black malt
1% Brown malt
+ mye demararasukker (ca 13*P totalt)
Meskes på 63*C i 90 minutter
Siles av til gravity 1.086/21,5*P
Tilsett demararasukker til 1.100/25*P
Kokes i 90 minutter (1.106/26.5*P)
Bitterhumle (Aurora) til 100 IBU
2 g/l Aurora 5 siste minutter av kok
2 g/l Aurora i whirlpool
Gjæres med nøytral engelsk alegjær (vi bruker wlp007) ved 20*C
Tilsetninger i gjæringskaret mot slutten av hovedforgjæringen:
Champagnegjær (propageres først, tilsettes ved high krausen)
Demararasukker (opp ca 9-10*P avhengig av resultat etter kok, til totalt 1.144/36*P)
Gjæres ut til FG 1.024/6*P
 
Takk takk!!

Da skal jeg ramle innom Bryggselv og kjøpe meg dette sammen med noe julebrygg kitt.

Men er det noen mulighet til å stoppe det rundt 1,030 uten å bare måle og flaske det når det nærmer seg/ har gått litt over?

Tror jeg skal kitte litt først nå til jeg begynner å litt overskudds humle, så kan jeg bruke litt "rest" produkter i et eller annet øl:D
 
Tilbake
Topp