Har bare et rør, skulle holde med starter, men da forutsatt en litt nyere gjærBruk Brewers Friend, der kan du plotte inn hvor mange rør du har og dato.
Bryggeland har garanti for å ikke selge deg gjær som er eldre enn tre måneder, så du får nok en ny gratis.
Var faktisk i Drammen jeg kjøpte den. Slikt kan skje, får stikke innom etter jobb i morgen.Bryggeland har garanti for å ikke selge deg gjær som er eldre enn tre måneder, så du får nok en ny gratis.
(Jeg har derimot aldri vært borti at det har skjedd hos Bryggeland Drammen, har fått gjær som er kun 5 dager gammelt til og med)
Sikkert bare ett hendig uhell kan jeg tenke meg. Slev kjøpte jeg gjær fra wyeast med datostempling june 14-15. Det viste seg at den var gått ut på dato for ett år siden (skulle være june 15-14). Uansett så fikk jeg også ny der jeg kjøpte
Ja er helt sikker på at gjæren varer mye lenger, men livredd for å ta sjansen og ende opp med en ødelagt batch!Nyere forskning tilsier at gjæren har en levedyktighet som er langt bedre enn hva wyeast påstår selv. Var innom den lokale bryggebutikken og er de som fortalte meg dette.
Vet ikke om dette er av noen hjelp annet en evt en mindre starter. Uansett så mener jeg at der er uproft å selge gjær som nesten har gått ut på dato med mindre man har godkjent og akseptert det da...
Ja er helt sikker på at gjæren varer mye lenger, men livredd for å ta sjansen og ende opp med en ødelagt batch!
Det var ikke med de nye, fancy forpakningene deres da?White Labs sa på hjemmebryggerhelgen på Hansa i april at gjæren var på 50% etter 4 måneder. Ser ut som det ligger inne i Beersmith og. MrMalty er på 10% etter 4 mnd.
Nei, O-K.
Jaja, jeg tar ingen sjanser. Kjøper meg to nye kolber i morgen den dag! Skal ikke ha noen småputring i karet.White Labs sa på hjemmebryggerhelgen på Hansa i april at gjæren var på 50% etter 4 måneder. Ser ut som det ligger inne i Beersmith og. MrMalty er på 10% etter 4 mnd.