Da har vi ikke vært så langt unna å treffes

. Fikk med de du har, og dessuten CaraGlow 15 EBC, Dark Crystal og Extra Dark Crystal 475 EBC. I tillegg Brown Malt 460 EBC (!!), som jeg nettopp brukte en solid slant av i en London Porter som skal smakes i kveld, og Golden Naked Oats 17 EBC. Den siste anbefales varmt; det er altså en slags lyst münchner-versjon av havremalt, og har en fabelaktig havrekjeks-smak.
Jeg hadde igjen noen små slanter av to-tre av disse krystamalta, og det var en veldig interessant opplevelse å smake de nye mot de gamle. De gamle var liksom blitt "matte" i smaken, mens de nye hadde noe friskt og intenst. Reine godteriet, rett og slett

.
Jeg heiv en del gamle rester; det ville jo være galskap å ikke brygge med det ferskeste maltet når forskjellen var så tydelig. Så nå har jeg datomerka maltkannene, og så får jeg prøve å få brukt opp maltet inna rimelig tid. Hvis ikke skal jeg kjøre en brutal eldrepoltikk: Kan du ikke gjøre jobben ordentlig lenger, er det ut i skogen med deg!
Dette motiverer veldig til å brygge mer engelsk. Jeg har ei pakke WLP 002 i kjølskapet. , og så har jeg fin WLP 004 som jobber seg gjennom sitt tredje brygg nå. Kunne vært artig med en split batch der. Og så har jeg en bitter med wlp 013 som jeg lar stå på dunk så lenge som mulig for å kvitte seg med H2S. Trur ikke oppskrifta på den er så gal, så kanskje jeg skal kjøre den om igjen?