Har brygget 20 L hveteøl som jeg flasket i dag. Da jeg skulle til å sette på korker etter å ha fylt på sukkerlake (7 gram pr liter) eksploderte den første flasken, halv liters, under Qkorkemaskinen. Jeg har aldri opplevd dette tidligere. Det samme skjedde med flaske nr sju. Etter å ha fylt ferdig har jeg mistet seks flasker til. De har sprukket i bunnen, uten noen form for provokasjon; flaskene stod i kassen og eksploderte med et poff. Det er kjedelig å miste øl, men sølet er enda verre. Nå står resten av produksjonen i dusjkabinettet.
Brygget et et hveteøl, Amarillo Weiss kjøpt som bryggepakke. I tråd med bryggeanbefaling tilsatte jeg seks gram kalsiumklorid til meskevannet. Flaskene ble kjøpt for ti år siden på et bryggeri. Det er mulig at de har blitt brukt 4 - 5 ganger, men har ingen synlige skader. Jeg vasker alltid flaskene i PBW og desinfiserer en halv time i bakerovn på 160 grader.
Brygget et et hveteøl, Amarillo Weiss kjøpt som bryggepakke. I tråd med bryggeanbefaling tilsatte jeg seks gram kalsiumklorid til meskevannet. Flaskene ble kjøpt for ti år siden på et bryggeri. Det er mulig at de har blitt brukt 4 - 5 ganger, men har ingen synlige skader. Jeg vasker alltid flaskene i PBW og desinfiserer en halv time i bakerovn på 160 grader.