Deilige bilder!!!

Googlet meg frem til at den skal droppe 10 grader 3 ganger med tilhørende pådrag for å nå set-temperatur før den er fornøyd.
DET tar en stund med mitt isolerte oppsett.
Tok et steg bort fra både PID og øleskap mens PID'en jobber med innstillingene.
10 grader drop tok 2,5 timer, så skal den repetere dette 2 ganger til.

Lar nok bare systemet stå å kjøre, så er både meskevann og skyllevann klart til jeg står opp i morgen tidlig.
Ser nå at det hadde vært greit med en egen av/på bryter til hver PID slik at jeg kunne slått av HLT-kontrolleren.

Kjekt med POC før man lager det endelige oppsettet. (og så er det jo kjekt å "fikle" uansett)

Min kjære samboer har satt etiketter på sin batch med Russian Imperial Stout.
83c9a961b393fa58230765ff4d72582c.jpg

ouA1y76.png

Kjemi er deilig
3068747c630d64db7eb85cf3a9904922.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk
Argh ! Skjønner lite av det der enda.
Skal muligens prøve litt Natriumbikarbonat for å få opp ph i mesk. Kanskje.... Bruker bare ph strips og måler ved mesketemperaturen. Men dette var tråden for deilige bilder ja. Her er bilde av 22 nyflaskede Red ale. Oppskriften heter 2 dogs licking. Hmmmm.. Fant den på Beersmith. 20170131_205151.jpg

Ha ha! Morsomt på min bekostning ja!:mad:..... :) Ja sånn kan det gå når man er fargeblind. Syntes nok at den rødfargen så litt rosa ut :confused:. Må vel drikke dette ølet helt alene. Altfor stor risiko for å bli mobbet av gode kamerater.... Planene for etiketter må nok revideres kraftig også :eek:....

Syntes nok at den rødfargen så litt rosa ut :confused:. Må vel drikke dette ølet helt alene. Altfor stor risiko for å bli mobbet av gode kamerater.... Planene for etiketter må nok revideres kraftig også :eek:....

Ajaj, alt håp er ikke ute, frem med sort sprittusj og tusj over alt som er rosa (eller rødt) Sort er barskt!

• Like
Reaksjoner: Mc.
Tilbake
Topp