Deilige bilder!!!

spørsmålet er om det er ett år etter flaske dato,
etter min erfaring er ikke det tilfellet med AleSmith IPA,
men sånn circa
Så de som er i omløp er nok relativt ferske
 
Jeg vil tippe at datoen er på emballasjen og at vinmonopolet klistrer på dato på hver flaske. Det kan kanskje spare Alesmith for noen kroner å ikke stemple alle flaskene de pakker ned.
 
a71464595cc43026a61b9f09c6413cda.jpg

Inn mesk av ein dry stout

5e5ed02d075773b154cc5136fd32fd4c.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sist redigert:
Ok, da skjønner jeg ikke hvorfor klistremerket ble som det ble. Men ikke så uferskt likevel, må kanskje anskaffe en flaske.

Positivt overrasket - jeg har stort sett sluttet å kjøpe humlebomber på Polet. De amerikanske er som regel hauggamle, og ofte er til og med de norske et halvt år gamle. (Bortsett fra Amundsen, som ofte er rykende ferske!)
 
Amundsen er gjerne passe ferskt ja. Men de tilsetter jo masse juice og puree og lignende at de er ikke helt like på irket av oksidert humle, vil jeg tro, som som lager renere øl.
 
Hjemmelaget fruktsalatcocktail med balsamico og cashewnøtter i sommervarmen. :)
Hva har dette med øl å gjøre, lurer du kanskje på. Ikke mye, kanskje bortsett fra at glasset også gjerne brukes til mørke, fyldige øl. Man må jo ha mat også.

20170719_151938-fruktcocktail.jpg
 
Å faen - jeg trodde det var en NEIPA:p.
Du skal ikke se bort fra at det kan moses og tilsettes en slik.

Jeg sliter personlig litt med NEIPA-konseptet når det gjelder frukt og bær. Det handler rett og slett om at øl er fra korn, mens vin er fra frukt/bær. Jeg brygger øl. Ikke fanatisk når det gjelder renhetsloven, men det føles som solid håndverk når man får til knakende godt øl fra kun malt, vann, humle og gjær.
 
Du skal ikke se bort fra at det kan moses og tilsettes en slik.

Jeg sliter personlig litt med NEIPA-konseptet når det gjelder frukt og bær. Det handler rett og slett om at øl er fra korn, mens vin er fra frukt/bær. Jeg brygger øl. Ikke fanatisk når det gjelder renhetsloven, men det føles som solid håndverk når man får til knakende godt øl fra kun malt, vann, humle og gjær.

Hjertens enig, sjøl om jeg synes renhetsloven legger vel strenge begrensninger på hva som kan brukes. Den har jo ikke sin bakgrunn i hensynet til ølkvalitet, heller. Jeg har ingen skrupler med å bruke råfrukt (umaltet korn, sukker) av ulike slag, eller kjemiske triks som fosforsyre og klaringsmiddel. Og jeg kan godt lage eikefliste for å simulere fatlagring:oops:.

Men jeg er nokså skeptisk til å slenge alskens vegetarkost oppi, sjøl om det nok er vanskelig å konstruere noen rasjonell argumentasjon for skepsisen:p. Når @loebrygg synes stout'en blir best med en dose kokos - eller var det banan:rolleyes:? - så klarer jeg ikke å koke opp noen grunn til at han skal la være å bruke det - dessverre. For det er jo klin kokos;).
 
Tilbake
Topp