På vei til hytten.
Bergensere; - med lisens til å dra til hytten.
Begynner å se at fat kan ha noe for seg.
Flott Ulv... hvor er hytten? Austevoll?
Fedje har vel destilleri nå. Hadde et mikrobryggeri men de la inn årene i fjor.
Sulo har utmark. Et gammelt fraflyttet fiskevær. 17 hus som stort sett kun brukes om sommeren. Men vi har mye havørn, oter, niser, sjøfugl og bra fiske.
Av og til har vi bra øl og [emoji6]
Vi har hav da...
Dersom det bli ølseminar der kommer jeg, uansett tema - eller ikke tema. Besteforeldrene mine bodde på Sæbø, en time sør for Fedje. Hadde en eventyrlig sommer der i 2001, men egen medbrakt båt. Fedje var et av stedene vi dro til. (sorry hvis dette var off topic)
Har du skrudd inn lensepluggen i fatet? Hva slag fremgangsmetode brukte du?Anbefaler deg å bytte ut trekranen. Mine satt bom fast etter kort tid.
Edit: Et av poengene med kran er å kunne smake underveis. Hvis du er redd for oksygen i fatet kan du også kjøre CO2 inn i fatet gjennom denne kranen. Jeg gjorde dette med surølet jeg vant PF med. «Måtte» tidlig i fjor høst tappe ut litt pga et arrangement, og pøste inn CO2 etterpå for å få ut/fortynne oksygenet som kom inn ved avtapping. Eikefatet hadde mao. et tomrom på ca 20 % i nesten 1/2 år. I et eikefat vil også mye øl trekke inn i treverket (angels share) og dette volumet kan det også være lurt å fylle med CO2, eller øl.