Deilige bilder!!!


f8c96f9a1865f04c65777c7805253f7d.jpg




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Lite tid til brygging om dagen, men alltid kjekt med pakke fra junaiten.
443fcbb9302e60f2853551fcba184649.jpg

Morsomt å prøve nye humler.

1,36 kg. Det skulle vel rekke til en 50 liters batch?

EDIT:

LEMONAUGHTY HOP
Ingen info, ut over alfasyre innhold. Kjøpt utelukkende på grunn av kult navn...

HOPSTEINER EXPERIMENTAL #06297 "STONE FRUIT"
This hop variety is available to the public for the very first time ever! Everyone at YVH was so excited when it arrived that we tore it open and breathed deep. The aroma is alive with tropical fruits and citrus, but pluots, peaches, and plums seem to be the big descriptors. We made both hot and cold teas and found that the hot tea leaned more towards a grapefruit aroma while the cold tea had darker fruits like plums and blueberries. I think we are going to try brewing a hoppy Saison with it and try to emphasize the stone fruit flavors.

Alpha Acid 13.3%

EXPERIMENTAL TANGERINE (#09326)
This experimental variety comes from Hopsteiner, just down the road from us. It is a bright and refreshing hop whose genetic origin (Cascade) is readily apparent. The Alpha Acid is moderate at 4 - 7% AA, but it offers clean and delicate bittering. It is a dual purpose hop that is capable of carrying recipes all on its own and really shines when used for late additions, whirlpooling, and dry-hopping. Exp. Tangerine is perfect for a wide range of styles including Pale Ales, IPAs, Lagers, and even Belgian Wits.
BITTER COMPONENTS
Alpha-Acid % 3.9 - 7
Beta-Acid % 4.5 - 7
Co-Humulone % rel. 29 - 32
AROMA COMPONENTS
Total Oils (ml/100g) 2 - 2.6
Linalool % of total Oil 0.5 - 0.9
 
Sist redigert:
14 måneder gammel slurry av wlp400. Godsnakket med, sunget for og generelt kost med av en middelaldrende herremann i slåbrok.
81dd4199f23f34946e3c49f57043ea05.jpg
Veldig bra å se det er andre og som steller fint med husdyrene sine. Jeg har ikke våget meg på å synge for den (redd det skulle bli sur øl) Har holdt meg til musikk fra radioen, virker som den er spesielt glad i Astrid S
 
Veldig bra å se det er andre og som steller fint med husdyrene sine. Jeg har ikke våget meg på å synge for den (redd det skulle bli sur øl) Har holdt meg til musikk fra radioen, virker som den er spesielt glad i Astrid S

Jeg synger som en småkåt Leif Juster. Ingenting kan stå imot det. INGENTING!
 
Tilbake
Topp