Deilige bilder!!!

F4BFD08A-5862-49A4-97F4-819121CB5FD1.jpeg Nå har jeg akkurat drukket opp min aller siste Kinn Vestkyst klone. Mitt første brygg. Deilig. Smaker på mitt andre. Duvel klone. Litt ung enda, smaker enda litt likt Kinn Bøvelen. Ingen uting. God den :) Litt mørkt her. Den er egentlig veldig lys. Bare pilsnermalt og sukker
 
Sist redigert:
Jeg blir som en fjortissjente av de der. Nesten så jeg vurderer å få satt opp tappelinjer i heimen.
Har du ikke tappetårn i heimen.... nei nå gir jeg meg ende over.... IMG_20170905_151834_3CS.jpg
Sånn er det i møblerte hjem.... say no more...
Vurderer å kutte ut skjermen og få noe all notestativ der jeg kan putte inn etiketter når jeg bytter fat.... ble mye styr med raspery pi og flytte over data.. tenker å lage ett lite hull over kraner og sette typ en 2mm sveisestreng der med en etikett på.
 
IMG_20190127_185551~2.jpg

De to eg har på tap nå. Som alltid, sangen skal gjennspeile ølet, og motsatt.
Real Live er americanadronninga Lucinda Williams sin hyllest til Paul Westerberg. Altså to av de mest kompromisslause eg vet om, og beste. Ølet ble da en American Stout, god som pokker med high drinkability:cool:

Neste er min andre IPA på fat. Blir bedre og bedre. Ny verden med IPA på fat.
Lærer å fly, som Tom Petty eller Pink Floyd :)
 
Skulle bare kjøpe meg en Alstadberger for å ha noe å sammenligne eget Stjørdalsbrygg mot. Etter en kjapp ide om at det sikkert hadde vært lurt å forske ennå mer på weiss...
aff56dcb3abde08548c35be19fe39d55.jpg

Ingen Weihenstephaner???
 
Vis vedlegget 39650

De to eg har på tap nå. Som alltid, sangen skal gjennspeile ølet, og motsatt.
Real Live er americanadronninga Lucinda Williams sin hyllest til Paul Westerberg. Altså to av de mest kompromisslause eg vet om, og beste. Ølet ble da en American Stout, god som pokker med high drinkability:cool:

Neste er min andre IPA på fat. Blir bedre og bedre. Ny verden med IPA på fat.
Lærer å fly, som Tom Petty eller Pink Floyd :)

Det er en liten verden. Snubla over den videoen til Tom Petty da jeg surra litt rundt etter go'låter på youtube i går kveld. Hadde vært innom Travelling Wilburys. Jeg skal ikke skryte på meg noe nært forhold til Tom Petty, men han er en fyr jeg har sans for.
 
Endelig: Klar til å begynne å brygge mindre batcher. Har - etter mye strev - fått tak i tre lokk til julabøtter. Og med godt verktøy - lommelykt fra Biltema med riktig diameter for kran + tusj + tapetkniv - er vi i mål. (Juksa med stegbor i lokket, da. Litt for enkelt, egentlig.)
julabøtte med kran.jpg
 
Det er en liten verden. Snubla over den videoen til Tom Petty da jeg surra litt rundt etter go'låter på youtube i går kveld. Hadde vært innom Travelling Wilburys. Jeg skal ikke skryte på meg noe nært forhold til Tom Petty, men han er en fyr jeg har sans for.
Eg ville elsker Tom Petty. Såg han på Norwegian Wood festivalen for noen år siden. Noe av det beste eg har sett. Hans katalog er veldig bra, og bandet hans er enestående!
 
Endelig: Klar til å begynne å brygge mindre batcher. Har - etter mye strev - fått tak i tre lokk til julabøtter. Og med godt verktøy - lommelykt fra Biltema med riktig diameter for kran + tusj + tapetkniv - er vi i mål. (Juksa med stegbor i lokket, da. Litt for enkelt, egentlig.)
Vis vedlegget 39690
Siden jeg er en ivrig Jula besøker, skal jeg jaggu meg se etter lokk neste gang. Bugner det i Stavanger butikken skal jeg kjøpe noen og sende østover!
 
På min lokale Jula så har de null kontroll på lokk vs bøtter. (i praksis, de har jo datasystem) De finnes to steder i butikken og, så det er bare å stocke opp på lokk og overlate mismatch-problemet til de som har latt det være slik. De lokkene tåler ikke veldig mye så noen i bakhånd er ikke dumt.
 
Siden jeg er en ivrig Jula besøker, skal jeg jaggu meg se etter lokk neste gang. Bugner det i Stavanger butikken skal jeg kjøpe noen og sende østover!

Takk skal du ha. Nå har jeg jo lokk, men om jeg kommer i beit, er det veldig kjekt om jeg kan be deg handle noen for meg:).

De tre bøttene med lokk jeg har nå, var akkurat det jeg hadde planlagt å kjøpe - men lokkene var også de tre siste de hadde:confused:.
 
Tilbake
Topp