Deilige bilder!!!

Har liksom ikke fått dryppbrettet helt rent i det siste, samme hvor mye Zalo jeg bruker og hvor mye jeg gnukker.
Det har jo vært rent, men det har ikke sett rent ut, det har vært rester av søl i selve metallet liksom.


Men det var før jeg traff Gloria, der sto hun, sammen med de andre vaskemidlene i skapet på vaskerommet.

Rød og lekker, ut fra designet hadde hun stått der noen år.

Perfekt tenkte jeg, det jeg trenger er et godt gammeldags pussemiddel, et pussemiddel fra forrige århundre, den gang det var lov å putte hva som helst i pussemidler. Lenge før noen tenkte på forurensing av vassdrag og oppvarming av kloder.

Ammoniakk, eddikessens, etylenglykol, saltsyre, arsenikk, ikke noe problem, alt går i vaskemiddelet sa folk.

Og rengjøringsmidler på 1970-tallet de virket, å som de virket.

ATA, PEP, Sunlight sepe, Persil, feide gjennom huset som en hvit tornado og ble husmorens beste venn.

Kanskje gikk det ut over jordsmonnet når mor tømte en bøtte vaskevann ut av døra, kanskje gikk det med en lillebror eller to når skapet med vaskemidler ble stående ulåst, men det ble rent.


Og som forventet, Gloria sviktet ikke, et par minutter gnikking og dryppbrettet hadde aldri sett så fint ut, knapt nok den gangen det ble stanset ut av en nyvalset plate av rustfritt stål på dryppbrettfabrikken. Bra jobba Gloria, bra jobba.

20240911_175712.jpg20240911_175745.jpg20240911_175825.jpg20240911_175843.jpg
 
Sist redigert:
Har liksom ikke fått dryppbrettet helt rent i det siste, samme hvor mye Zalo jeg bruker og hvor mye jeg gnukker.
Det har jo vært rent, men det har ikke sett rent ut, det har vært rester av søl i selve metallet liksom.


Men det var før jeg traff Gloria, der sto hun, sammen med de andre vaskemidlene i skapet på vaskerommet.

Rød og lekker, ut fra designet hadde hun stått der noen år.

Perfekt tenkte jeg, det jeg trenger er et godt gammeldags pussemiddel, et pussemiddel fra forrige århundre, den gang det var lov å putte hva som helst i pussemidler. Lenge før noen tenkte på forurensing av vassdrag og oppvarming av kloder.

Ammoniakk, eddikessens, etylenglykol, saltsyre, arsenikk, ikke noe problem, alt går i vaskemiddelet sa folk.

Og rengjøringsmidler på 1970-tallet de virket, å som de virket.

ATA, PEP, Sunlight sepe, Persil, feide gjennom huset som en hvit tornado og ble husmorens beste venn.

Kanskje gikk det ut over jordsmonnet når mor tømte en bøtte vaskevann ut av døra, kanskje gikk det med en lillebror eller to når skapet med vaskemidler ble stående ulåst, men det ble rent.


Og som forventet Gloria, sviktet meg ikke, et par minutter gnikking og dryppbrettet hadde aldri sett så fint ut, knapt nok den gangen det ble stanset ut av en nyvalset plate med rustfritt stål på dryppbrettfabrikken.

Vis vedlegget 69356Vis vedlegget 69357Vis vedlegget 69358Vis vedlegget 69359
Når du en gang må ta avskjed med gloria og om det viser seg at du ikke får tak i ny, så kan jeg anbefale et produkt fra biltema. Jeg bruker den på ventilator og ovn, men også fat(utvendig, når jeg gidder) og Dryppbrett, fungerer ypperlig :)

 
Når du en gang må ta avskjed med gloria og om det viser seg at du ikke får tak i ny, så kan jeg anbefale et produkt fra biltema. Jeg bruker den på ventilator og ovn, men også fat(utvendig, når jeg gidder) og Dryppbrett, fungerer ypperlig :)

Håh, moderne vaskemidler kan ikke sammenlignes med Gloria. Skal vedde på at dette Biltemaproduktet hverken inneholder saltsyre eller arsenikk :p
 
Håh, moderne vaskemidler kan ikke sammenlignes med Gloria. Skal vedde på at dette Biltemaproduktet hverken inneholder saltsyre eller arsenikk :p
Selvfølgelig kan ingen erstatte Gloria, jeg forstår at det er noe spesielt med den første store forelskelsen, men med tanke på alderen hennes og tilgjengelighet på en ny Gloria av samme kaliber, tenkte jeg i alle fall foreslå dette moderne snøflaket av et vaskemiddel, for jeg lever i en post Gloria tid, og dette vaskemiddelet gjør i alle fall litt mer enn å se å lukte godt ut :)
 
Sist redigert:
En ting jeg ikke kan huske å ha sett omtalt på forumet er vask og rens av tappelinjer.
Jeg spyler alltid StarSan + vann når et fat er tømt, men det holder ikke i lengden.
Periodevis kjører jeg derfor Linje-rens.

Bruker Pipeline, og har det stående på Jula/Biltema trykkflaske med hurtigkobling.
Siden jeg utelukkende bruker 3/16’’ (også på gass), går det svært lite.
Kjører gjennom linjen og lar det stå i noen minutter, og kjører ny rens gjennom. Tømmer og skyller glasset mellom hver gang slik at det er lett å se når linjen går fra skitten (blå/grønn) til ren (lilla).
1726083686843.jpeg
 
Kjøpte ikke bare den nye fatlagrede ølen til Salikatt, men jaggu 3 av tønnene den har ligget på også.
Påtenkt til og ha i låvebaren!

20240909-203637.jpg

20240909-203646.jpg

20240909-203802.jpg
 
Tilbake
Topp