Vinnes Ølet
Norbrygg-medlem
Tja,ser ut som august er et unntak iflg.nyhetene- hva skjedde med papirløse forhold?????
Tja,ser ut som august er et unntak iflg.nyhetene- hva skjedde med papirløse forhold?????
Når barnebarna klager på att moffa promper så myeJeg har fortsatt ikke tatt den
Vis vedlegget 69268
Tid for fatvask og Starsan/co2-purging.Har du CO2 i for lagring av fatene
Har du i CO2 ved lagring av tomme fat ?Vis vedlegget 69268
Tid for fatvask og Starsan/co2-purging.
Ja. Setter litt trykk på. Liker å lagre de uten oksygen i. Tror ikke det er noen negative aspekter med det.Har du i CO2 ved lagring av tomme fat ?
Det må da være bortimot genialt?Ja. Setter litt trykk på. Liker å lagre de uten oksygen i. Tror ikke det er noen negative aspekter med det.
Jeg gjør ikke det, vask avhenger av om fatet har vært lukket hele tiden. Usmaker og hvilken gjær som har vært i fatet tidligere.Dumt spørsmål: Trenger man egentlig å vaske fat hver gang?
Trenger og trenger....Det må da være bortimot genialt?
Dumt spørsmål: Trenger man egentlig å vaske fat hver gang?
Ja, forutsetninga må jo være at du etterfyller med et "kompatibelt" øl.Jeg gjør ikke det, vask avhenger av om fatet har vært lukket hele tiden. Usmaker og hvilken gjær som har vært i fatet tidligere.
Det kan bli dumt å fylle øl gjæret med Windsor på et uvasket fat som hadde pils sist. Omvendt er det selvfølgelig uproblematisk.
Jeg har forståelse for å vektlegge estetiske hensyn. Jeg elsker f.eks. å se helt klar vørter sildre over i kokekjelen, og jeg skummer når jeg koker opp. Begge deler er sikkert helt meningsløse, men jeg liker det.Trenger og trenger....
Jeg har litt infeksjonsangst.
Og nice med ferskt øl på helt rent fat.