john petter
Fylkesstyre
Ja. Setter litt trykk på. Liker å lagre de uten oksygen i. Tror ikke det er noen negative aspekter med det.Har du i CO2 ved lagring av tomme fat ?
Ja. Setter litt trykk på. Liker å lagre de uten oksygen i. Tror ikke det er noen negative aspekter med det.Har du i CO2 ved lagring av tomme fat ?
Det må da være bortimot genialt?Ja. Setter litt trykk på. Liker å lagre de uten oksygen i. Tror ikke det er noen negative aspekter med det.
Jeg gjør ikke det, vask avhenger av om fatet har vært lukket hele tiden. Usmaker og hvilken gjær som har vært i fatet tidligere.Dumt spørsmål: Trenger man egentlig å vaske fat hver gang?
Trenger og trenger....Det må da være bortimot genialt?
Dumt spørsmål: Trenger man egentlig å vaske fat hver gang?
Ja, forutsetninga må jo være at du etterfyller med et "kompatibelt" ølJeg gjør ikke det, vask avhenger av om fatet har vært lukket hele tiden. Usmaker og hvilken gjær som har vært i fatet tidligere.
Det kan bli dumt å fylle øl gjæret med Windsor på et uvasket fat som hadde pils sist. Omvendt er det selvfølgelig uproblematisk.
Jeg har forståelse for å vektlegge estetiske hensyn. Jeg elsker f.eks. å se helt klar vørter sildre over i kokekjelen, og jeg skummer når jeg koker opp. Begge deler er sikkert helt meningsløse, men jeg liker detTrenger og trenger....
Jeg har litt infeksjonsangst.
Og nice med ferskt øl på helt rent fat.
Du vet det sikkert, men det er ekstremt viktig at gulvet er 100% tørt før du legger epoxy, så pass på å få tørket ordentlig.Denne bilen har jeg ventet på lenge…..
Vis vedlegget 69270
Nå tørker avretningsgulvet og neste uke legger vi epoxy og kan jeg endelig begynne å sette bryggeriet tilbake.
Nici
Takk. Så mye jeg har lest. Norsk Epoxy har hjulpet oss ganske bra. Vi har to lag med Hydraseal DPM under sparkelen. Nå skal det tørkes i 2 uker før Norsk Epoxy kommer tilbake for å gjøre jobben ferdig.Du vet det sikkert, men det er ekstremt viktig at gulvet er 100% tørt før du legger epoxy, så pass på å få tørket ordentlig.

Når du en gang må ta avskjed med gloria og om det viser seg at du ikke får tak i ny, så kan jeg anbefale et produkt fra biltema. Jeg bruker den på ventilator og ovn, men også fat(utvendig, når jeg gidder) og Dryppbrett, fungerer ypperligHar liksom ikke fått dryppbrettet helt rent i det siste, samme hvor mye Zalo jeg bruker og hvor mye jeg gnukker.
Det har jo vært rent, men det har ikke sett rent ut, det har vært rester av søl i selve metallet liksom.
Men det var før jeg traff Gloria, der sto hun, sammen med de andre vaskemidlene i skapet på vaskerommet.
Rød og lekker, ut fra designet hadde hun stått der noen år.
Perfekt tenkte jeg, det jeg trenger er et godt gammeldags pussemiddel, et pussemiddel fra forrige århundre, den gang det var lov å putte hva som helst i pussemidler. Lenge før noen tenkte på forurensing av vassdrag og oppvarming av kloder.
Ammoniakk, eddikessens, etylenglykol, saltsyre, arsenikk, ikke noe problem, alt går i vaskemiddelet sa folk.
Og rengjøringsmidler på 1970-tallet de virket, å som de virket.
ATA, PEP, Sunlight sepe, Persil, feide gjennom huset som en hvit tornado og ble husmorens beste venn.
Kanskje gikk det ut over jordsmonnet når mor tømte en bøtte vaskevann ut av døra, kanskje gikk det med en lillebror eller to når skapet med vaskemidler ble stående ulåst, men det ble rent.
Og som forventet Gloria, sviktet meg ikke, et par minutter gnikking og dryppbrettet hadde aldri sett så fint ut, knapt nok den gangen det ble stanset ut av en nyvalset plate med rustfritt stål på dryppbrettfabrikken.
Vis vedlegget 69356Vis vedlegget 69357Vis vedlegget 69358Vis vedlegget 69359
Har liksom ikke fått dryppbrettet helt rent i det siste, samme hvor mye Zalo jeg bruker og hvor mye jeg gnukker.
Det har jo vært rent, men det har ikke sett rent ut, det har vært rester av søl i selve metallet liksom.
Men det var før jeg traff Gloria, ...
Håh, moderne vaskemidler kan ikke sammenlignes med Gloria. Skal vedde på at dette Biltemaproduktet hverken inneholder saltsyre eller arsenikkNår du en gang må ta avskjed med gloria og om det viser seg at du ikke får tak i ny, så kan jeg anbefale et produkt fra biltema. Jeg bruker den på ventilator og ovn, men også fat(utvendig, når jeg gidder) og Dryppbrett, fungerer ypperlig
![]()
Rengjøringsmiddel, rustfritt stål, 300 ml
Spray som rengjør og beskytter rustfritt stål i kjøkken, hjemme, i butikker med mer. Enkel å bruke, og fungerer også på krom, aluminium og PVC. Fjerner finge...www.biltema.no
Selvfølgelig kan ingen erstatte Gloria, jeg forstår at det er noe spesielt med den første store forelskelsen, men med tanke på alderen hennes og tilgjengelighet på en ny Gloria av samme kaliber, tenkte jeg i alle fall foreslå dette moderne snøflaket av et vaskemiddel, for jeg lever i en post Gloria tid, og dette vaskemiddelet gjør i alle fall litt mer enn å se å lukte godt utHåh, moderne vaskemidler kan ikke sammenlignes med Gloria. Skal vedde på at dette Biltemaproduktet hverken inneholder saltsyre eller arsenikk![]()
Hvor handler du den? Har kun funnet i pulverform her til lands.Dersom du noen gang trenger en ny bestevenn…
Vis vedlegget 69362
Jeg kjøper den på Ebay.Hvor handler du den? Har kun funnet i pulverform her til lands.
EBay på meg også. PulverHvor handler du den? Har kun funnet i pulverform her til lands.