Deilige bilder!!!

DIPA
9111fdc8563394a2621791f830b3e206.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vet ikke om det er så deilig, men lagde en oversikt over hvilke gjærtyper jeg har brukt de siste par årene. Tydelig hvilken gjær det går mest av... :)

upload_2016-4-8_7-24-36.png


Noe som kanskje er litt interessant er den helt tydelig sesongavhengige interessen for "imperial stout". Se under for et bilde fra google trends, interessen faller om sommeren og øker om vinteren, men er likevel jevnt over økende i takt med interessen for craft beer:

stout.jpg
 
Sist redigert:
Vet ikke om det er så deilig, men lagde en oversikt over hvilke gjærtyper jeg har brukt de siste par årene. Tydelig hvilken gjær det går mest av... :)

Vis vedlegget 24261


Noe som kanskje er litt interessant er den helt tydelig sesongavhengige interessen for "imperial stout". Se under for et bilde fra google trends, interessen faller om sommeren og øker om vinteren, men er likevel jevnt over økende i takt med interessen for craft beer:

Vis vedlegget 24262
Jeg ble inspirert og lagde en oversikt over gjær jeg har brukt siden januar 2015... føler meg ikke så spennende av detta gitt!
gjær.PNG
 
Fordi det er basilikum på en margherita og pizza margherita smaker basilikum, blandt annet
betyr ikke det at basilikum automatisk smaker pizza, det er ikke alle pizza som har basilikum på seg heller
Pizza kan smake basilikum, ikke omvendt
Basilikum-pizza ikke pizza-basilikum
Det blir som å si at korianderfrø smaker øl, bare fordi det er koriander i mange Wit
Basilikum kan smake litt pepper-aktig
 
I går kom Brewometeret jeg bestilte for et par uker siden på brewometer.net.
Slang det nedi et øl ved tørrhumling i går. Og ved hjelp av utrangert LG Nexus 5 med knust skjerm, logges nå temperatur og SG hvert kvarter til et Google spreadsheet.
Genialt enkelt. Kom på ca 1500,- for herligheten inkl mva og gebyrer til posten.
26a8deaa56c28836a1b33db212a56bf7.jpg

3dcb231bc0e0abcc2a119c35d73db848.jpg
 
Tilbake
Topp