Staro
Norbrygg-medlem
Kjøpt hvor?
Kjøpt hvor?
Kjøpt hvor?
Pacific Gem er godt
Hadde du bod i Oslo skulle jeg gjerne kjøpt
Bruk av Farris for å få ut oksygen høres lurt ut. Men hvor mye brukte du? Jeg har lett etter informasjon om bruk av farris til dette rundt på det store internettet, men klarer ikke å finne noe informasjon. Planlegger en biolasyrnet Berliner Weisse.Kun 1dl i en varm 2L starter i to dager, litt melkesyre. Mesket, skylte, varmet opp til 80-90 grader, kjølte ned til 40, mer melkesyre for å få den ned til 4,5 i ph. Helte oppi starter, og Farris for å få ut oksygen. Prøvde med starter laget med litt pilsmalt oppi tidligere, denne gangen ble det ganske annerledes, mer fruktighet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sikkert ikke mer enn 2dl, men man kan nok bruke det til å kjøle også, heller oppi 1l kald farris og 1l kokende 1080-vørter, får du 2l 1040 med ca rett temperatur, kanskje litt over. Men melkesyren er visstnok viktigere enn å holde unna O2, etter det jeg har forstått. Litt natron kan også unngå at ph går så lavt at det hemmer vekst av lactobacillus. De liker visstnok ikke å svømme i sitt eget avfall.Bruk av Farris for å få ut oksygen høres lurt ut. Men hvor mye brukte du? Jeg har lett etter informasjon om bruk av farris til dette rundt på det store internettet, men klarer ikke å finne noe informasjon. Planlegger en biolasyrnet Berliner Weisse.
Begynner å komme i mål nå, mangler bare en varmekappe på meskekaret og en sparge arm så er bryggeriet komplett.Vis vedlegget 24453
Peiser du inn en komfyr, steker skogsbacon i tykke skiver i bar overkropp med samtidig duckface mens det meskes, ja da begynner det å bli bra.Begynner å komme i mål nå, mangler bare en varmekappe på meskekaret og en sparge arm så er bryggeriet komplett.Vis vedlegget 24453
Har en Blichmann Engineering's AutoSparge[emoji769] - 1/2" NPT thread, kjøpt på Bryggeland, som du kan få kjøpe / bytte i noe artig... Du har jo så mye utstyr liggende rundt-omkringmangler ... en sparge arm så er bryggeriet komplett.