Deilige bilder!!!

Til de som lurte på tidligere Kegerator post
Kjøleskap: Whirlpool ARC103 AP
driptray: aliexpress
Regulator fra bryggeland (Butikken mente det kunne være problem med noen sodastream patroner, men jeg bare skrudde på uten måtte "forlenge" den pinnen. Dro på Tess og kjøpte nippel, John Guest dritten var ikke tett for å si det sånn)
IMG_3244.JPG IMG_3242.JPGIMG_3239.JPG

Alle kegsa ble tømt på fredagskvelden med litt venner og kollegaer :O, har ikke vaska det ut enda så mye grums i slanger etc.Kan sikkert prøve å korte ned co2 slanger for å få det litt ryddigere men oppsettet fungerte strålende synes nå jeg(litt inhabil).

Edit: Slang på gammalt bilde også så folk slipper å scrolle tilbake
 
Sist redigert:
Neida, vi er to stykker om dette. Kjøpte noe 2013-humle fra OlaB på Petit, 699 pr. 5 kilo. Cluster, mikses med andre humler i IPA, amber ol. Den andre er Pacific Gem, ikke forsøkt tidligere, men den kommer nok til å bli brukt.
 
Kun 1dl i en varm 2L starter i to dager, litt melkesyre. Mesket, skylte, varmet opp til 80-90 grader, kjølte ned til 40, mer melkesyre for å få den ned til 4,5 i ph. Helte oppi starter, og Farris for å få ut oksygen. Prøvde med starter laget med litt pilsmalt oppi tidligere, denne gangen ble det ganske annerledes, mer fruktighet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bruk av Farris for å få ut oksygen høres lurt ut. Men hvor mye brukte du? Jeg har lett etter informasjon om bruk av farris til dette rundt på det store internettet, men klarer ikke å finne noe informasjon. Planlegger en biolasyrnet Berliner Weisse.
 
Bruk av Farris for å få ut oksygen høres lurt ut. Men hvor mye brukte du? Jeg har lett etter informasjon om bruk av farris til dette rundt på det store internettet, men klarer ikke å finne noe informasjon. Planlegger en biolasyrnet Berliner Weisse.
Sikkert ikke mer enn 2dl, men man kan nok bruke det til å kjøle også, heller oppi 1l kald farris og 1l kokende 1080-vørter, får du 2l 1040 med ca rett temperatur, kanskje litt over. Men melkesyren er visstnok viktigere enn å holde unna O2, etter det jeg har forstått. Litt natron kan også unngå at ph går så lavt at det hemmer vekst av lactobacillus. De liker visstnok ikke å svømme i sitt eget avfall.
 
mangler ... en sparge arm så er bryggeriet komplett.
Har en Blichmann Engineering's AutoSparge[emoji769] - 1/2" NPT thread, kjøpt på Bryggeland, som du kan få kjøpe / bytte i noe artig... Du har jo så mye utstyr liggende rundt-omkring :)
Brukt kun to ganger
Kan ta med på Hj.br.helgen
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp